mandag 4. oktober 2010

På stedet hvil...

Nå har jeg vært uggen i ei uke og forkjøla i fire dager. Det sies at en vanlig forkjølelse bruker 10 dager på å brenne seg ut. Javel.. Teller man fra første ugne dag eller fra den dagen man begynner å hoste og må bruke nesespray?? Antageligvis det siste, hvilket gir meg enda ei uke med elendighet... Suuukk!!
Igjen hadde jeg ei natt med timesskift.. Ser ikke ut til at jeg skal få sove lenger av gangen. >:-( Jeg sovner, våkner og begynner å hoste, hoster en halvtime mens jeg håper det gir seg og jeg kan få sove igjen, står så opp og vakler inn i stua, setter meg i stolen, hoster ikke i det hele tatt, sovner nesten i en brettet stilling som ikke er god for ryggen, vakler inn igjen på soverommet og nå skjer en av to ting: Enten så sovner jeg i en ny time, eller jeg begynner å hoste igjen med en gang.... Jeg skjønner meg ikke på den hostingen heller! Hadde jeg vært helt tett og kroppen måtte hoste opp gugget for i det hele tatt å få luft, ja da skulle jeg forstått det! Men jeg har ikke tette lunger og det jeg hoster på, er bare en vits og ikke i nærheten av å bli kvalt av!! Nei, det jeg har er et schizofrent flimmerhår som vil drive meg til vannvidd!! "Digge-digge-digg" sier det og kiler meg i halsen så jeg bare MÅ hoste!! Og dette flimmerhåret trenger tydeligvis ikke søvn! Jeg har et steroide-flimmerhår med duracellbatterier!!! AAAARRRGGGHH!!!! Og dykkermaske! Gjett hvem som ikke drukner når jeg drikker revegiften?! Men, det sitter vel ikke i halsen, så det trenger ikke bekymre seg for hva jeg drikker... Hmm... Nå er det nesten interessant å innhalere stavmikseren.... Hjelp!!! Jeg holder på å komme i flimmerhårets makt!!
Det er èn positiv ting med å våkne hver time, faktisk! Ikke bare er jeg forkjølet, øynene bestemte at dette var en fin tid å få betennelse på! Jeg sniffer nesespray, drikker revegift, spiser gørrsterke sukker og drypper saltvann i øynene hele dagen.... Om natta, når jeg egentlig skal sove, kan jeg ikke dryppe saltvann i øynene og de klistrer seg igjen. Når jeg så må opp, klarer jeg ikke åpne øynene av meg selv, men må rive dem opp eller famle rundt i blinde.. Selvfølgelig river jeg dem opp og da fosser det ut med tårer!! Skikkelig foss! Det får meg til å tenke på hva som hadde skjedd om jeg hadde sovet hele natta? Hadde jeg hatt øyne som en uer da?? Skikkelig bobleøyne?? Og kunne jeg fått så mye vann i øynene at de hadde sprengt seg åpne av seg selv og dermed gitt Jarle en ufortjent og ekkel dusj?? Innen øynene er gode igjen, så er det nok bare godt at jeg våkner med jevne mellomrom og kan få øst dem... Jepp, ikke noe er så galt at det ikke er godt for noe...
Ayla blir like lykkelig hver gang jeg står opp og danser og vrimler i veien.. Heldigvis så skjønner hun at min hese babbel betyr noe slikt som "Gå og legg deg, det er natta" så hun gir seg etter en stund.. Og så er hun like lykkelig neste gang jeg vakler ut av soverommet....
I morra er det dag 5 av elendigheten. Halvveis altså. Da kan det hende at denne dritten begynner å trekke seg tilbake!! Batteriene til det schizofrene bole-flimmerhåret tappes og jeg kan kanskje få kreftene tilbake sånn smått om senn!! Jeg gleder meg til i morra!!
God natt. :-)

3 kommentarer:

  1. Stakkars deg ! Ang. Fishermans, du har vel kjøpt den helt grønne posen, uten striper, pastillene er også grønne, de virker på meg som den reneste flaskekost ! Flimmerhårene, både de szichofrene og de paranoide, legger seg langs larynx-veggen i ren skrekk ! Larynx=strupen.
    Det er en sann fryd å se de flotte bildene av hundene ! God bedring og klem fra Inger

    SvarSlett
  2. Høres ut som Inger har et godt tips!
    Hostesaft kan også hjelpe på avbrutt nattesøvn, selvom det medfører både varseltrekantet kjøreforbud og en tanke ullent følelsesliv... Ved nærmere ettertanke kan det jo hende at de gjenstridige flimmerhårene kan gå i dvale samtidig.. Cosylan heter vidundersaften. Ikke reseptfri, dessverre. Masse medfølelse med din elendighet! Klemmer fra Bygdehexa

    SvarSlett
  3. Obs ! Cosylan inneholder Morfin !! Det demper hosterefleksen, må tas etter legens forskrifter. Har sett eksempler på at folk har tatt for mange slurker. Fortsatt god bedring ! Klemmer fra Inger F.

    SvarSlett