lørdag 9. oktober 2010

Livet vender tilbake!

Nå er jeg visst ute av dødens dal for denne gang!! Det tok nesten hele ferien, så mitt nyttårsforsett skal bli: Kan man jobbe i ferier, så bør man!! Iallefall jeg! (Pjuuk!)
Jarle har gjort en fantastisk jobb med hundene denne siste uka og dermed gitt meg så mye fred og ro som mulig. Tusen millioner takk, Jarle!!
Det er tydelig at Ayla savner mine nattlige vandringer mellom soverommet og stua, for nå er nettene laaange og kjedelige... Hun spiste likegodt opp nesesprayen min.. Den sto på salongbordet, ved siden av ei Vestlandslefse. Lefsa ville hun ikke ha, mens nesesprayen var redusert til en forvridd, tom plastdings i flere deler. Jenny voktet iltert over korken da jeg sto opp, det var slik jeg oppdaget rampestreken.
Vi venter fremdeles på løpetiden til Lexie. Jeg tror hun har luktet lunta og tar seg dermed god tid.. Men, noe er på gang likevel! Jonas er mer enn middels interessert i henne og hun er hissigere enn noen gang! Han får IKKE snuse på henne, men det er normalt hele tiden, men vi merker det godt om han tillater seg å se på henne!! Ikke lov!! Så hissige er uvanlig, til og med for Lexie, så jeg regner med at det er hormoner på gang! Jeg prøver å sjekke henne, litt diskret, men det er ikke lett med en langhåret hund.... Ikke noe til nå, alt er sørgelig normalt i den enden, men jeg vet jo at når det først skjer, så er det fra den ene dagen til den neste.
Vi ligger an til julevalper nå. Ikke for dere som skal kjøpe, men for oss. Tenk så koselig det hadde vært!! Beste julegaven ever!! Og jeg vil tro at dere som venter også ville satt pris på denne beskjeden midt i julefreden. :-)

Ellers planlegges det valper både på Jazza i Sverige og Janka i Arendal, så her er det bare å henge seg på! Jazza skal møte en dødsfin hannhund som heter Daffy, nå i vinter og om det går bra, så vil jeg foreslå å bruke ham på Janka også. Her er et bilde av ham:
Kraftig, deilig farge og med det mest intense blikk!!! Jeg syns han er dødsrå!! I tillegg er sjansen til stede for langhårede valper, så jeg syns ikke det kan bli bedre! :-) Jeg kommer i allefall til å følge godt med på valpene i Sverige og da blir det nok litt info både her og på hjemmesiden også.

Nå skal Jarle lempe ved og jeg skal hjelpe med la'inga... (Heter det det??) Ha en finfin lørdag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar