onsdag 3. april 2013

Påskefeltsøk

På mandag var vi på Påskefeltsøk i Arendal og Omegn Hundeklubb. Dette var vi med på i fjor også og det er skikkelig gøy! Alle har med et påskeegg til hver hund, fylt med hundegodt og litt menneskegodt. Et felt i skogen blir tråkket på kryss og tvers og alle eggene legges ut. Så sendes en og en hund ut i feltet for å finne det beste egget. Denne dagen var det 20 hunder der og da altså 20 egg i feltet! Ihverfall da første hunden løp ut. Mye godt å velge mellom!
Sassi var hund nr 2 ute og hun fant de 19 resterende eggene i tur og orden, men var ikke helt sikker på hvilket hun skulle gidde å ta med ut igjen.....

 Sassi leter gjennom feltet
 
 "Se mamma! jeg fant Bente!!!"
 
 "Har du tenkt å komme opp og se, eller???"
 
Endelig tok mamma hintet og pakka ble med hjem!
 
Neste hund ut var Ayla. Hun tok lange fine runder og vraket det ene egget etter det andre.... Men så falt valget på et fint et!
 
 Ayla leter
 
 "Hmm... Tror dette er bra!"
 
 "NAM!"
 
Jeg måtte hjelpe litt.
 
Så var det Sambos tur:
 Skjønningen!!!
 
 Full fart ut!
 
 Men man måtte jo ta seg tid til å posere!
 
 Sambo fant egget!
 
 Så flink gutt!
 
 "Du må spise det her borte!" sa Anita...
 
 "Vil spise her!"
 
"Nammenammenam!"
 
Så var det Jennys tur:
 
 Hun tar et overblikk...
 
 Flinkeste Svima!!!!
 
 Lykken sto i taket!
 
 Hun var SÅ fornøyd!
 
Nå skal hun kose seg, kan du tro!
 
Så var det Jonas sin tur:
 
 "Jeg var her".......
 
 Og Duttebassen fant egget!!!
 
 Full fart med egget
 
 Veldig stolt av ham!
 
Så måtte jeg hjelpe med å åpne det.
 
Nestemann av våre, var Janka:
 
 Går litt denne veien...
 
 "Mamma!! Jeg fant noe!!!!"
 
 "Dette er mitt altså!"
 
 "Ja, jeg vet det er det beste egget, men det er mitt!"
 

Koser seg!
 
Sistemann ut av vår ØP-flokk, var Dronningen selv. Det var bare tre egg igjen i feltet, men hun brukte et minimum av tid på å finne et hun likte. men gadd hun bære det ut? Nei, hvorfor det når hun bare kunne åpne det med en gang?
 
 Lexie har fått ferten av noe...
 
 "Jeg bare spiser det her!"
 
 Jeg måtte ut og samle opp søpla....
 
Veldig fornøyd med innholdet!
 
Vi var jo ikke alene med Anita og Bissene hennes. Her er noen av de andre:
 

 
Da alle eggene var funnet, hadde vi grilling ved klubbhytta:
 
Veldig godt med pølse, altså!
 
Tusen takk til AoH for en kjempefin dag og mange klemmer til Anita som vi endelig fikk tilbragt noen timer sammen med!!!!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar