søndag 7. april 2013

5 uker!!

Nå er det ingen tvil lengre!! Ayla legger på seg!!! Magen hennes er absolutt større og med tanke på at hun aldri har hatt lett for å legge på seg og det faktum at mye av maten de siste ukene er blitt gravd ned, så er vi nå rimelig sikre på at her er småtroll i vente!!! O lykke!!!
Valpene vokser og i løpet av kommende uke vil ben og poter begynne å ta form, skjelettet utvikler seg og tarmene begynner å dannes. De ligner nå små hunder!! Første kritiske periode er over og valpenes hovedoppgave fremover er å vokse.
Ayla er som hun pleier, men vi kan merke at hun også er roligere ute nå. Hun vil gjerne leke, men kaster seg ikke ut i galskap sammen med de andre hundene lengre. Hun kan også fatte interesse for rotvelter og andre hi-lignende steder i skogen. Godt tegn!!

 1 uke
 
 5 uker
 
5 uker
 
Ikke så lett å se noe på ovenifra-bildet, men vi ser en tydelig forskjell! :-)
 
Vi har vært på Dal i helgen og holdt på med ved. Du kan tro vi har vært flinke!!!! Over 3 mål står nå godt dekket og tørker!!!!
 
 Lørdag formiddag...
 
 Kommet igang i allefall....
 
 Første dag ferdig.
 
 Søndag morgen.....
 
 Mammasin jobber! (Sjekk den sovesveisen!!!)
 
 Hvem er den luringen som lusker bak veden????
 
 FERDIG!!!!!
 
 Veden fikk tak på så ikke noe blir ødelagt av regnet!
 
Veldig veldig fornøyde, er vi!!
 
Men, man må ikke glemme å se etter vårtegn!!! Jeg venter så på våren at det er rett før jeg graver etter dem...... Vet jo at jeg er altfor tidlig ute, men NOE må man da vel kunne finne?? Jada! Jeg har sett og hørt flere ting!! I dag satt det en Spettmeis på en av fuglekassene våre!! I de andre er det Blåmeis og Kjøttmeis. Kanskje kommer Svarthvit fluesnapper tilbake også. Spennende!
Og så fant jeg Krokus!!
 
 Å vidunderlige blomst!!!
 
 Mine 80-og-noen løker spirer!!!!
 
 Mammas rabarbra titter forsiktig frem
 
 Mellom alt det fjorårsvisne titter nye Høstfloks frem!!!
 
 Og en fin plante med gule blomster viser livstegn!
 
På et jorde på Åros så vi Grågjess!!!!
 
Dette har vært ei fin og travel helg og jeg må bare si det igjen:
 
VI ER FERDIGE MED VEDEN!!!!
 
O-lykke-o-lykke-o-lykke-o-lykke!!!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar