søndag 31. mars 2013

4 uker!

Nå er vi snart halvveis......... regner med at det ikke bare er meg som syns tiden går seint..... Men samtidig går det jo fort også......
Vi har ikke merket noen særlige endringer denne siste uka. Vi har vært på Dal og der er jo hundene i aktivitet stort sett hele dagen. Ayla er som vanlig når vi er ute: Alltid forventningsfull med en pinne og alltid helt galen... Inne derimot, er hun veldig rolig. Hun vil fremdeles helst ligge i fanget. Hele tiden! Hun spiser godt inne, men gjemmer alt hun får ute. Det har hun alltid gjort, men akkurat nå velger vi å tro at hun gjemmer ekstra mye og av en god grunn. :-)
Noen ganger er jeg ganske sikker på at hun har fått større mage, andre ganger gir jeg skylden på luft og for mye mat... Hun skal jo egentlig ikke miste livvidden før neste helg, men jeg syntes likevel at det er en endring å spore!

1 uke på vei
 
4 uker på vei
 
Hun har ikke fått så mye mat, altså!! Og dessuten er jo en del av det gjemt unna på strategiske steder i hagen, så det så!
Jeg har sammenlignet med bilder fra Lexies graviditet og syns Ayla virker større...... Har også sammenlignet med Janka og finner mye likt på de to! Håper ikke det betyr at det er en ny Norgesrekord på gang....... Suuuuk!
Men nå først tør jeg tro at Ayla og Jonas har vært flinke og at det er små Bissebaby'er på vei!!! O-lykke!!!!
Nå er fostrene festet i livmora og ser ut som 1-2 cm store druer! Øynene er dannet og har fått øyelokk og ytre kjønnsorgan er synlige!! Rett og slett små minivalper! Åååååååå........ Fremdeles kan ting gå galt, men hormonene jobber i valpenes favør. Ayla skal ikke utsettes for unødig stress, så bortsett fra et påskefeltsøk i morra så har vi ingen planer fremover.
 
Påska ble tilbragt på Dal og jeg hadde store forhåpninger om vår og mange bilder av små-små spirer... Det var ikke akkurat det som møtte oss... Snøen lå overalt og nattetemperaturen falt til mange minus hver natt..... Veien ut til do lignet en bob-bane og var direkte helsefarlig tidlig om morraen i mønsterfrie tresko..... Men det gikk godt!
Jarle begynte på årets vinterved og jeg mauret rundt huset med greinsaksa. Ble så ryddig og fint, atte! Jeg fikk også brent opp de ødelagte plommetrærne og det ble riktig så pent i hagen! Noe snø smeltet jo i løpet av uka og mange kvist kom frem i lyset.... Må kanskje brenne en gang til..?
Jeg tilbragte noen velsigna minutter i sola i min eminente hengestol og har fått farge i fjeset!!!!!! Påskelykke!!!! :-D
Naboen holdt på med oppussing, så vi gikk innom med et par pils en kveld. Må jo kose seg også! Jeg sier bare en ting: Ingen vits i å gi meg galiano uten kaffi og krem!!!!! Og uten en biff å bøsse under med...... Jeg crawlet meg over gata mens kvelden enda var ung........... Å huff..... At man aldri lærer. Men vi var alle enige, godt utpå dagen etter, at det hadde vært en hyggelig kveld!
Lørdagen tilbragte jeg sammen med Sara. Thomas og Heidi måtte på jobb og da stiller farmor opp! Sara var, som alltid, en engel hele tiden! Vi tegnet, pusla, var på lekeplassen, gikk tur i skogen og kastet kongler utfor et stup. Da Sara hadde formiddagsluren sin, sovna jeg på sofaen.... Og like bid var hun da hun våkna! (Sara altså! Jeg var heller forvirret....) 
På vei hjem kom jeg forbi en skadet svane midt på den nye Lundsbroa. En mann sto allerede og ventet på Viltnemda, men det varte og rakk uten at de kom... Det endte med at mannen fikk tak i svanen og den ble sluppet ut i elva. Der svømte den avsted og så veldig fin ut! Antageligvis hadde den fått en dytt av en bil og blitt litt forvirret. Godt å se den svømme avsted igjen!
 
Nå er påska nesten over og det var direkte deprimerende å reise hjem denne ganga..... Jeg har liksom på følelsen av at våren er like rundt hjørnet og jeg har ikke lyst til å gå glipp av den!!! I dag, mens jeg holdt på å pakke før avreisen, så jeg en ravn med en kvist i nebbet!!! O-lykke!!!! Og de skjønne Snøklokkene svikter oss ikke:
 

 Det fineste flagget i påskesola!
 
 Jenny nyter sola
 
Jonas passer på
 
Ha ei fortsatt fin påske!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar