lørdag 23. mars 2013

3 uker

Den magiske grensen på tre uker er nådd! I løpet av denne uken har zygotene funnet veien til livmoren og fester seg! Organene holder på å dannes og de har fått morkake. Nervesystemet, hjernen og ryggmargen er de første som dannes. Når de fester seg til livmoren vil fostersekken dannes og de vil ligne små druer. De er fremdeles veldig små, bare noen millimeter store, men nå er grunnlaget for vekst lagt. Hormoner vil nå dannes i Ayla og hun vil omsider kunne kalles gravid! Et lite under er i ferd med å skje, men vi merker ingenting... Man skulle jo tro at dette skjedde idet Ayla og Jonas hadde sitt kjærlighetseventyr, men ting tar tid...
Ayla er som før... Hun har spydd en gang! På morraen! Det kan, etter omstendighetene, kalles morgenkvalme!!! Verdens korteste anfall av morgenkvalme, men dog! Her er man optimist!! Hun vil også ligge i fanget hele tiden. Og da mener jeg hele tiden! Spesielt på ettermiddagen. Jeg håper dette er nok et tegn, ellers må vi vurdere å feste tv'en i taket.... Jeg ser jo ingenting med en Ayla på brystet...
Puppene er større! Jeg kan selvfølgelig ikke huske om de pleier å være like store etter hver løpetid... Ayla får innbildte svangerskap hver gang, nemlig. Siden jeg er optimist, så er puppene definitivt større og mer rosa denne gang! Så det, så! Hun har ikke lagt på seg.... Pelsen hennes ødelegger en hel del her... Hun har verdens mest fluffy'e vinterpels som skjuler alle kroppslige lubbenheter..... Jeg klarte i tillegg å bruke feil innstilling på kameraet da jeg skulle ta 3 ukers-bildet, så det ble altfor mørkt! Grrr! Etter å ha manipulert og lysnet det etter alle kunstens regler, kan det brukes, men det viser bare at hun ikke har lagt seg ut.... Suuuukk!! Selv etter å ha studert magelinjen med lupe, kan jeg ikke se ett eneste gram med vektøkning... Men det er selvfølgelig for tidlig! Hun vil ikke miste livvidden før om 14 dager, uansett hvor mye jeg leter! Får da være måte på hvor mye plass noen bittesmå druer krever! Tålmodighet, Marit!

3 uker
Ayla syns disse fotoseansene er noe herk! Og det viser hun.... Men slike hensyn kan man jo ikke ta, vi vil jo se utviklingen!!! Ser man bort ifra verdens største furtefjes og konsentrerer oss om magen, vil man kunne se............ingenting. Jaja....
 
I denne siste uken har vi hatt full vinter igjen! Jeg tror jeg har kommet i kontakt med min indre viking, for jeg ble ikke deprimert i det hele tatt! Jeg syns faktisk det var fint!! Disse bildene ble tatt forrige helg:
 
 Utsikt fra hagen
 
 Grusbanen med stien "vår" som skimtes
 

Trærne sto tunge av snø
Det var så fint!!!! Og finere er det blitt! Etter dette første snøfallet, sank temperaturen og snøen som har kommet siden er som pudder.
Det er ganske tungt å gå på tur, men Bissene koser seg veldig!
 
 Lexie brøyter vei
 
 Jonas med en mer hoppende stil
 
 "WEEEEE!" sier Jenny.....
 
 og så er det Villbissen da...
 
Hun elsker dette været og snøen!
 
Når man ser ut akkurat nå, så ser man det perfekte påskevær!! Noen mener det er forbeholdt fjellet, men det er jo bare tull! Ferien er så vidt begynt og den skal tilbringes på Dal. Kanskje får man noen kledelige Sørlandsfregner på nesa?
 
Ha ei finfin påske! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar