lørdag 9. mars 2013

1 down, 8 to go.....

Første uken er bak oss! "Bare" åtte igjen.... Puh!
Vi har ikke merket noen endringer denne uken, men det var heller ikke forventet. Det som kunne ha skjedd, var at Ayla ville blitt roligere, mer kosesyk og mer verdig. Jeg tror ikke Ayla kan bli mer kosesyk enn hun er vanligvis, hun er definitivt ikke roligere og jeg tror ikke hun vet hva verdig betyr.... Hun er med andre ord akkurat som vanlig: Vilter, leken og veldig barnslig. :-)
Ser vi bort ifra det mentale, så har vi kanskje opplevd ett tegn likevel: Løpetiden sluttet på dag 17!! Over natten ble Jonas rolig igjen og Ayla mistet all interesse for ham! Jonas gjenopptok sin sedvanlige krangling med Jenny, hvilket betyr at de ligger under bordet og knurrer til hverandre.... Jenny blir kniggsur hvis han ser på henne, derfor elsker han å stirre bare for å terge henne.... Vi hadde nesten glemt dette og oppdaget nå at vi i grunnen ikke hadde savnet det noe særlig... Men det var godt å slippe pipingen til Jonas!
I denne uken som har gått etter de tre store event'ene forrige helg, har det ikke skjedd så mye i magen til Ayla. Akkurat nå er det noen små celleklumper som flyter fritt rundt i egglederne hennes. Klumpene består av ca 30 celler og holder på å finne veien inn i livmoren. I løpet av kommende uke vil de finne denne og feste seg i livmorveggen som små "perler på ei snor". Men det er altså i neste uke. Mer om det da. :-)

Her er Ayla i dag, 1 uke på vei.
Dette vil bli et referansebilde på hvordan hun ser ut "vanligvis", altså før graviditeten vises.

I dag har vi vært på Dal for å rydde i hagen. Det har vært sykt mye vindfall i år, på grunn av tung snø, så hagen så ut som ei slagmark...



Vi hadde inntrykk av at det var flere ødelagte enn hele plommetrær igjen...
 
Vi samlet all kvisten i en haug og prøvde å brenne dem, men det var ikke lett...... Ryddig ble det nå i allefall, så får vi ta med noen tørre paller og brenne bedre neste gang.
Selv om bakken var hard og snøen enda lå der, måtte jeg se etter vårtegn og jeg fant noen!!!! Veldig spent ble jeg da jeg så at flere av løkene jeg plantet i høst så vidt tittet frem!! Det blir spennende når solen får mer tak!! Jeg fant også disse:
 

O lykke!!!! Snøklokkene titter frem!!!
 
Mens Jarle felte noen trær til ved, tok meg og Bissene en tur for å nyte utsikten:
 
Nydelig vær, men BITENDE kald vind!!! Dalskilen og Udvår i bakgrunnen.
 
Min ambisjon om utsikt blåste vekk med vinden og nuppete av frost piltet jeg ned til huset igjen! Der var det lunere, heldigvis!!
 
Dronningen i vårsol
 
Ha ei flott helg!!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar