tirsdag 27. mars 2012

Jeg fant den lille blå!!!

Igjen gikk vi til skogs med en gang jeg følte meg våken nok og enda en gang hadde våren flere frydefulle gaver til meg:

 Årets første Hvitveis!!

Jeg har jo både hørt og sett bilder av at disse kom for "lenge" siden, men her hos meg tittet de først frem i dag! Dermed måtte jeg jo gå for å se om "Lille Blå" hadde tittet frem og det hadde den!!! Ikke bare en!! For første gang var der i år flere små blå og jeg ble jo helt ellevill!!


Fineste Blåveisen!!

Bissene syns nok at turene nå for tiden er litt rare.... De føler liksom ikke at jeg tar særlig hensyn til dem i det hele tatt.... Vi går jo på tur i skogen og sånt, så det er ikke det, men plutselig får de beskjed om å vente!!! Ja så venter de da, mens jeg ligger på kne med kameraet... I det uendelige!! Overalt!! Og ikke får de lov til å drikke engang!! På grunn av at de kanskje forstyrrer paddeballet.... Blodig urettferdig!!

I dag gikk vi til Stølsheitjønna for å sjekke om det var noen interessante aktiviteter på gang der. Det var det ikke... Hverken paddekvekk eller frosker kunne høres eller sees, derimot vrimlet det av disse:

Vet ikke hva de heter... Kanskje vannkalv?? De var jaffal KJEMPESVÆRE og jeg skal ALDRI bade i den tjønna!!!! Her fikk Bissene lov til å drikke!

Her har noen hakket/gravd i stykker en død trestamme for å komme til det som var inni.

Sjekket Linddalstjønn på vei hjem og her kunne jeg høre kvekking igjen, men jeg så dem ikke. Igjen hørtes det ut som om de var på andre siden... Lurer de meg trill rundt?? Jeg kan jo ikke elte frem og tilbake hele tiden, så de får værsågod holde seg på riktig side, syns jeg!
Linddalstjønn ligger badet i sol på den ene siden og her fant jeg årets første museøre:


 Et perfekt lite museøre på ei bjørk i sola!!

Nå bar det hjempver igjen. Det tar tid å falle i staver på denne måten, så nå var jeg både varm og svett! Jeg er jo livredd for vårsola, da det ser ut til at naturlig D-vitamin gjør at jeg blir forkjøla øyeblikkelig!! Husk bare hvor elendig jeg ble i vinterferien!! Derfor hadde jeg selvfølgelig fleecejakke på! I full sol.... Jadda, kjempevarm var jeg! Men jeg hadde bare legger!!! De er jo som vanlig kitthvite og reflekterer 110% av alt sollys som treffer dem.... Derfor smørte jeg dem inn med babyolje før jeg gikk hjemmefra. Her skulle de stekes!!! Jenny syns det var kjempegodt og hver gang jeg sto stille, kunne jeg kjenne slikke-slikke-slikke på leggen..... Jeg prøvde å si at hun skulle slutte, for jeg skulle jo steke dem, men hun mener seg hevet over denslags regler. Dermed var jeg fullstendig oljefri innen jeg var hjemme igjen og leggene er like hvite...... Sukk....

På vei opp trappa hjemme fikk jeg med meg turens siste vårtegn:


Markjordbærene kommer!!!

Nå skal jeg til med kjedelige husmorssysler.... Jeg skal ha styremøte her i kveld, så nå skal her vaskes og ryddes!!! Vet ikke hvor jeg skal begynne...... O sukk.....




1 kommentar:

  1. Så utrolig koooos med sånne "stave-turer"! Vårtegnene står i kø nå om dagene. Håper D-vitaminene du eventuelt fikk med deg hjem etter dagens vandring, bare førte til energi-kick og mars-glede:-)
    Førpåskeklem fra Bygdehexa :"I will be back!"

    SvarSlett