søndag 4. september 2011

En fin søndag, tross alt!

Er det mulig å regne så mye???!!! Jeg bare spør.... Og er det en ende på det, eller skal det fortsette helt til det blir sludd, så snø og så regn en gang... uti slutten av mai.... AAAAAARRGH!!! SÅ lei av dette været nå!!
Tidligere i dag skulle jeg bare gå den lille runden her ute i skogen. Jeg tok på bukse og regnjakke, det var jo ruskete ute! Lurte litt på hva jeg skulle ha på beina, men valget sto i grunnen bare mellom to ting: Støvler eller barbeint... Jeg valgte det siste, bare at jeg hadde på meg sånne gummislippers fordi det tross alt er høst nå. Benklærvalget var det lureste av hele påkledningen!! Det var varmt, til tross for regn og høst, så jeg svettet som bare det under regnjakka.. Buksene måtte rulles opp til over knærne på grunn av alt vannet, så jeg kunne (nesten) heller gått uten! Jeg vasset ivei der det engang var sti og på det dypeste rakk det meg til knærne!!! Åsså så kaldt vann!! Brrr! Enda godt jeg slapp å svømme, sier jeg bare!!
Jeg er sikker på at Jarle syns det var herlig å få fire blaute Bisser i hodet da vi kom hjem igjen! Jenny fører an og hopper opp i hodet på Jarle for å fortelle at hun nesten hadde druknet og nesten glemt å puste og så videre... Ayla kan ikke la dette passere og må stable seg oppå for å fortelle at hun er yngst og søtest. Lexie må rette opp alle misforståelser og kommer så for å fortelle at ingen er bedre enn henne. Til slutt kommer Jonas, for han er jo tross alt Duttebassen... Underst sitter Jarle og prøver å gi samtlige beskjed om å gå ned, uten å få munnen full av tunger og pels...

Senere fant jeg ut at jeg absolutt burde få trent Ayla før neste kurskveld!! Herremiti, kan jo ikke komme uten å ha gjort hjemmeleksa!! Joda, tøyet ble funnet frem igjen og planen lagt. Jarle ble med, for han skulle vise meg et fint turterreng på Kjevik etterpå. Vi kjørte til Strømme i silende regnvær... Ååå, så motivert jeg følte meg........... På Strømme traff vi Anita, Kjersti og Anne Haugland. Anne hadde hatt kurs i agility, mens Kjersti og Anita hadde hatt nedvask i kiosken. Så koselig, altså!! Været lettet litt og motivasjonen steg med flere hakk!!
Jeg kom meg opp på banen med Villbissen og begynte treningen. Hadde ball med, for jeg ville prøve den måten først. Ayla syns det var kjempegøy med ball, men hun klarte ikke å sette jobben i forbindelse med den... Det ble noe bra og masse belønning. Jadda, det er jo bedre enn ingenting. Jeg prøvde også med godbit og syns det gikk bedre. Ayla er vant til å jobbe for godbiten, så jeg syns at hun var mer ryddig enn med ballen. Skal prøve en liten økt med henne i morra også, så får jeg se om noe festet seg da.
En annen ting jeg reagerte på, var at hun ble så fort trøtt...? Jeg vet ikke om det var det, men hun ble litt treg og virket litt fjern, på en måte.. Hmmm. Kan være at hun er midt i det innbildte svangerskapet nå, så jeg får gi henne litt tid.

Etter treningen kjørte vi til Kjevik og gikk tur innover. Det var et fantastisk fint turterreng og ingen folk! JUHUU! Vi gikk og gikk og måtte av og til vasse noe helt seriøst.. Jarle har jo en vond-vond muskel, så han hadde noen fine, balansiøse hopp, til min store glede! Vi traff en søkk våt rugde som syns vi var uoppdragne som buset på henne på dette viset! Hun søkte ly under ei svær gran og jeg håper været klarner så den får tørket seg.
Det beste av alt, var at vi faktisk hadde oppholdsvær hele turen!! Fra å være en søkk våt dag med både regn og torden, ble den faktisk veldig fin etterhvert!

Nå har Bissene tatt kvelden og det er ikke lenge til de tobeinte takker for seg heller. Men først skal vi se slutten på Robinson! :-)

Til slutt et bilde av Janka, igjen stjålet fra Jankas hjørne.
 Trulta, snart 6 uker på vei. Er hun ikke søt, kanskje??!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar