lørdag 3. september 2011

En deilig lørdags morgen!

Endelig helg igjen!!!!!!! Helt siden hverdagen startet igjen for to uker siden (er det bare to uker????) har jeg lengtet etter helg..... Jeg våkner om morraen og er som en zombie... Den evige forbannelsen til et B-menneske! Morraens tilstand er helt glemt på kvelden og neste morra er jo så langt borte... Sukk! Hver morra lover jeg meg selv at jeg skal legge meg tidlig og hver kveld er det den samme leksa: Skal bare, skal bare.....

Forrige helg, etter den mislykkede utraderingen av maurtuene på Strømme, skulle vi i kalas! Det var tid for KHK's årlige hyllest til alle med verv i klubben! Rekefesten hos Anita har bestått i mange år og er noe vi gleder oss til, alle sammen! Jeg har hatt noen år nå, der jeg har vært som ei gammel kjerring og brutt opp tidlig... Jarle, den snille mannen, følger lydig med hjem... (Ikke fordi han er en gammel kall og vil legge seg tidlig han også, nei, det er nok mer for husfredens skyd...) Forrige helg skjedde noe som ikke har skjedd på lenge: Jarle ville hjem før meg!!!!!!! Jeg skylder på kveldens drikk: Mohito! (Dette er uttalen, ikke skrivemåten! Jeg husker ikke den, nemlig!) Jeg har aldri drukket Mohito (Uttalen!) før og syns det var så godt!!! Men den hadde en besynderlig virkning på meg: Jeg ble helt overmenneskelig!!! Kroppen hadde et usynlig lag med skumgummi rundt og jeg kunne danse!! Til og med i boblebadet.......... Sammen med Kjersti, som også var overmenneskelig på grunn av rosèvin, danset vi svanedansen (!!!) og vi ramlet bare noen ganger! Det gjorde jo ikke noe, på grunn av den usynlige skumgummien. Klokka var way past my bedtime da vi kom oss hjem!
Søndag morgen..................................... Aaaaargh!!! Begge hoftene var knust (nesten) og det kjentes ut som om albuene hadde fått kuleledd..... Borte var ALLE overmenneskelige evner!!!! Jeg var ikke dårlig, egentlig, men slet meg gjennom frokosten, formiddagen, ettermiddagen og vaklet ut en tur med hundene. Ikke langt, men nok til å få luftet hjernen litt. Da Jarle var klar for langtur med hundene, satt jeg fremdeles som en kluss i stolen min. Med mindre han hadde funnet en plass som hette Flatslettene, var det ikke mulig for meg å mobilisere krefter til å gå ut!
Tusen takk til Anita for en fantastisk gøy fest!!! Jeg er så glad for at jeg ikke vannskadet stuegolvet med alle mine turer inn fra boblebadet for å fortelle hvor gøy jeg hadde det og jeg er så glad for at ikke Kjersti skadet seg da hun prøvde å gå på det våte golvet etter meg......
Det er ikke til å stikke under sen stol at jeg var mer enn trøtt mandag morgen... Dette syns jeg hang igjen hele uka og jeg leeeengtet til helgen!!!!

I går var vi hos Renate og Øyvind!! Vi har pratet om en middag på terrassen i lange tider og endelig fikk vi det til!! (Ikke på terrassen, selvfølgelig, det er jo høst!!) Jarle og jeg var enige om at vi ikke kunne bli så seine, vi er jo så trøtte etter ei lang uke. Jarle sliter dessuten med en vond-vond muskel i beinet, som IKKE har noe med mine overmenneskelige evner å gjøre, så en tidlig kveld var å foretrekke! Jeg vet ikke hva som skjedde, men kvelden raste ivei!!! Vi hadde det så koselig og plutselig var det gørrseint! Vi måtte på hjemvei..... Aldri har turen hjem vært så lang! Jeg satt og dinglet i passasjersetet mens Jarle stirret stivt på veien! Herremiti, tåler vi ingenting lenger??!!

I dag har vi endelig hatt den helgemorraen vi har lengtet etter så lenge!!! Bissene sov lenge (HALLELUJA!!!!) (De er vel ikke syke???!!!) og jeg fant tyggeting til dem da jeg sto opp. Viktig å kjøpe seg litt fri i helgene! Disse tyggetingene de fikk i dag, er forresten noen geniale noen!! Jeg kjøpte dem på verdensutstillingen og det er noen lange stinkegreier. Jeg spurte hva det var og fikk "Veal" til svar.. Jaha, kalv... Men hvilken part på kalven, aner jeg ikke. Det ligner på oksemuskler, men det er ikke det. Lurer på om det kan være sener eller noe slikt. Poenget er at Bissene bruker UENDELIG lang tid på å få dem i seg! (Unntatt Ayla, hun graver den ned i bed'et....) Da de begynte å bli ferdige, tok Jarle dem med da han skulle skaffe frokost. Vi har alltid ferske rundstykker lørdags morgen og det er så godt!!! Han luftet Bissene før han kom hjem og nå sitter vi her, mette og gode, med sovende Bisser rundt oss! Kaffien er i koppen og roen er optimal! En perfekt lørdag morgen!!!!
Snart skal vi stable ved, et helt hengerlass venter på utsiden, men ikke nå! Om en halvtimes tid, kanskje, eller forhåpentligvis før det begynner å regne.... Slik er det med helg! Herlig!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar