fredag 16. september 2011

Dagene går!

Nå er det ikke lenge til underet skjer og jeg skal innrømme at jeg tenker masse på det nå!! Jeg har ikke vært hos Janka denne uken, men planlegger et besøk snarlig! Tenk, det kan være bare en uke til noe endelig skjer!!!! Så spennende!!!

Bortsett fra langt fremskreden ammetåke, så konsentrerer jeg meg mye om Ayla. Kurset går kjempefint og tipsene jeg får av Irene ser ut til å ha ønsket effekt ganger hundre!!! Etter at jeg begynte å leke konstruktivt med Ayla, er lineføringen blitt helt fenomenal! Ayla ligger langt fremme med hundre prosent fokus! Det har jeg aldri fått til tidligere og det er en utrolig følelse. Hun er fremdeles litt "lett i rompa" på noen av øvelsene, men jeg vet jo at hun kan det, så da tar vi tilbakeslagene med ro.
På onsdag tok jeg en tur på Strømme for å se om noen andre var der for å trene. Jeg traff konkurransegruppa i KHK, men ingen andre. Litt keitete ble det å trene blant bilene til AG-folkene, så det ble ikke så rare økten. Ayla klarte imidlertid å konsentrere seg, så jeg var veldig fornøyd!

Etter treningen tok jeg en spontantur til Jorunn. Bissene trengte å få luftet seg og jordet til Jorunn er helt fenomenalt! Denne gangen var det helt tydelig at jordet var som manna fra himmelen! De løp og løp og gravde etter mus og var SÅ fornøyde!! Ayla og Mindy fant tonen og raste rundt mens de andre gravde. Ayla har virkelig godt av å leke med noen andre enn Bissene og det var tydelig at de koste seg. Etterpå ventet kaffi sammen med Steve og kvelden gikk altfor fort!! Dette må gjentas!!

I går ble jeg med Thomas opp til Sara. Hun er en blidfis av dimensjoner og bare helt dødssøt!!!! Og trill rund! Hun har ledd for første gang og holder på å få tenner. Ikke fått noen enda, men gnager ivei på alt hun får tak i. Et praktbarn, rett og slett!!
Etterpå hentet Jarle meg og vet du hva han gjorde??? Han kjørte meg til Elkjøp og så fikk jeg ny mobil!!!! JUHUUU!!!!! Jeg valgte selvfølgelig ikke en moderne smart phone, men en "gammel" slide!! Så fin altså!!!!! Nå har jeg mistet over halve kontaktlista mi, men skal nok finne dem igjen!
Tusen takk Jarle, for en prima bursdagspresang!!!!!!!
Denne helgen skal Jarle leke djevel med noen HV-ungdommer..... Han har laget den rene helveteshelgen for dem, mens han selv bare skal sitte og se på..... Og skremme dem underveis... (Hmm! Jarle har et ondt gen!!) Han kan jo ikke gjøre så mye fysisk, annet enn å halte ivei med ei krykke..... Sykemeldt og alt. Stakkars!
Men, med Jarle ute i grønt, ruler jeg over fjernkontrollen!!! (Og volumknappen!!) Nei, dette blir ei fin helg, gitt!
Heldigvis kommer han hjem med ujevne mellomrom så jeg kan se at han har det fint! Han må jo ikke overbelaste det vonde kneet, selv om det sikkert frister å smyghalte seg innover i skogen på jakt etter uoppmerksomme HV-ungdommer....

I dag fikk jeg melding fra Kjersti. Hun og Wilma var klare for en treningsøkt og jeg ble så glad!!! Alltid bedre å trene sammen med noen!! Jeg sendte melding til Anita og Vibecke også. Anita kunne ikke, men Vibecke kom. Vi var en liten gjeng og vi møttes i bingen her inne. Heldigvis var den tom, så vi slapp å jage bort mindreårige fotballfantaster.....
Ayla var veldig samarbeidsvillig!!! Rett og slett kjempeflink og jeg er helt overveldet! Vi hadde et par tannvisninger også og hun satt helt i ro!
For å forberede oss til Appellmerkekonkurransen, ble vi enige om at vi skulle kjøre gjennom hele programmet på slutten av treningen. Gjør vi det omatt og omatt att, så vil jo konkurransen bli rene plankekjøringen! Jepp, no nerver, bare fokus! Jadda!! Det er jo lov å håpe.....
Jeg var "dommer" for Kjersti og Vibecke mens Ayla sto bundet et stykke unna... Det var nok ikke det lureste jeg har gjort i år.................. Hun jappet i ett!!!! Tenk å stå slik!!!!! Bundet!!! Mange meter fra der det skjedde noe!!! Horribelt!!! JAPP-JAPP-JAPP!!! Og sa jeg SSSSShh! så skjønte hun ikke det språket. Men, jeg klarte å overhøre henne og hun lærte kanskje noe av å vente litt. Hmm, kanskje!
Til slutt var det vår tur og Ayla var ekstatisk!!! At hun absolutt ikke var fokusert nok til å konsentrere seg, burde jeg ha skjønt... Hun virret noe helt sinnsykt på lineføringen og jeg måtte nesten bli litt streng! Hvorfor i all verden lekte jeg ikke litt med henne først??!! Hun trengte en liten avfutting, men neida, jeg tok henne rett inn i "konkurranseringen"... Fy meg!
Etter den virrete lineføringen, gjennomførte hun noen flotte momenter!!! Både dekk fra holdt, innkalling og stå under marsj ble kjempefine! Jeg føler meg virkelig priviligert som har en så flink VillBisse!
Etter treningen gikk vi tur med Kjersti, Wilma og Josefine. Wilma og Ayla lekte faktisk og det gikk helt fint. Så godt!!
Neste treningsøkt er til søndag og jeg gleder meg allerede!! Takk til Kjersti og Vibecke for en super ettermiddag!

Nå ligger Bissene strødd og kveldens ro senker seg. Den beste tiden er akkurat nå: Fornøyde Bisser i drømmeland, mett i magen og med fredagskvelden foran meg!! (Eller, egentlig er den godt igang, men jeg skal ikke legge meg enda, så det så!)

Ha en finfin helg!!

1 kommentar:

  1. Kos deg masse i drømmebursdagshelgen, kjære flinke bursdagsbarn!!!!
    Klemmer fra Bygdebissene

    SvarSlett