lørdag 19. mars 2011

Månetur

I kveld var månen så stor som den ikke har vært siden i 1983 og det måtte vi oppleve! Vi kjørte ut til Møvig fort i god tid og skulle møte Jarles kamerat, Jan Inge. Han er kjempegod på fotografering og på en kveld som denne ville vi gjerne ha noen tips!
Vi var, som sagt, tidlig ute og benyttet ventetiden med å ta bilder av Bissene.... De eltet rundt og lekte, gravde noen huller i gresset og fant selvfølgelig en pinne.

 Jenny leker med skatten sin..



Ayla er på røvertokt..
 "Hmmm... Jeg må finne min egen pinne..."

 "Noen tok pinnen min!!"

Jarle fant en stor pinne og Jonas lurer på om Lexie vil dele...
 Pinnen kastes og Lexie ligger bak! Hva skjer??

 Fokuset hennes er på topp og hun gir jernet!

 Hun tar innpå..

og vinner kappløpet om pinnen!

 "Kommer månen??? Gulp.."

"Kan jeg ule mot den?? Kan jeg? Kan jeg??"

 Endelig kom månen!!! Grønningen fyr skimtes i forkant.



 Fargen var bare nydelig!!

Månen sier godnatt til oss i et slør av trolsk stemning

Det var, til tross for noen skyer, en flott opplevelse! Været var bare nydelig med fire plussgrader og ingen vind. Vi var faktisk ute i tre timer og nå venter mat og varme i ovnen! Deilig!!

1 kommentar:

  1. Wow! Dette var en flott opplevelse:-) Nesten noe tropeaktig over den gylne månen som kommer opp fra havet!
    Måneskinnsklemmer fra Bøgda, hvor månen er av det blankeste sølv!

    SvarSlett