onsdag 23. februar 2011

Det snør, det snør- Tiddelibom...

Etter alle ønsker om is- og snøfrie stier i skogen, så får vi over 40 cm i løpet av ett døgn.... Nå er jeg så fnisete over all snøen at jeg klarer ikke gå tur av den grunn! I dag morges skulle vi ut på den vanlige runden mens Jarle skuffa fram bilen. Porten i hagen sto åpen, men det gjorde ikke noe, Bissene kunne spasere rett over den uansett om den var åpen eller ikke... På toppen av trappa ned til grusbanen, ble de bare stående å kikke... Hvor var trappa???? Til slutt bare stupte de utfor og lurte fælt da jeg kom kravlende baklengs etter.. Så skulle vi gå da... Snøen var i utgangspunktet litt dyp, men med nattens 40 cm i tillegg, var det ikke lett å være Bisse! De hoppet og kavde foran meg, mens jeg gikk og fniste i sporene de hadde lagd. Jenny forsvant helt opptil flere ganger og det var ikke fritt for at de lurte på om jeg var blitt gal.. "Skal vi virkelig gå denne veien??" Jepp, det skulle vi! På baksiden av bingen var det mer snø enn noen andre steder og Lexie skulle lede an flokken. Hun forsvant helt i snøen og snudde seg med et forferdet uttrykk i fjeset: "Dette kan du ikke mene!!" sa hun, men det var ikke mye forståelse å få av meg... Jeg sto, med snø til hoftene, og fniste uhemmet! Grunnen til all fnisingen var jo at til og med jeg skjønte hvor dumt dette ble... Vi holdt jo på å drukne og jeg tror ikke Bissene fikk gått på do engang! Vi kavet oss rundt bingen og da vi skulle gjennom undergangen gikk alle på do der inne istedet. Forståelig, der var det nesten snøfritt og man kunne gå på do anstendig!
Snøen er som dun å gå i og jeg tror Bissene syns det er like gøy som meg, egentlig. Ellers hadde de vel gått bak meg og latt meg gjøre all jobben? Det gjør de ikke, de løper som gale rundt i snøen og er bare herlige å se på! Ayla hoppet av den lille broa inne ved bingen og forsvant helt! Poff- sa det og vekk var hun. Hun måtte ha hjelp til å komme opp igjen, men på vei tilbake gjorde hun det en gang til.. Var sikkert gøy da hun skjønte at det fantes en bunn i alt det hvite..

Her er noen bilder jeg tok i dag:
 Jonas brøyter seg frem...

 "Jeg har funnet en vei! Tror jeg..."

 Hvor er Jonas??

 Der dukket han opp igjen..

 Bisser på tur i skogen...

Ayla i farta!
 "Jeg holder på å drukne, altså!" Jenny forsvant helt i snøen...

 "Hvilken vei skal jeg velge??"

 "Godt jeg kan svømme!"

Jenny kom seg ut og opp!
 Lexie leter etter stien...

 "Nei, den er borte-vekk!"
 Ayla i farta!

 Jenny brøyter seg vei.

"Hvor går vi egentlig??"
Til slutt to bilder av Snupseplupsa, som ELSKER all snøen til tross for at hun blir full av snøballer under maisen sin...
 "Hvem kan jeg finne på noe gøy med??"

"Gjør noe gøy! Jeg er med på alt!!"

Etter å ha maset rundt i snøen er det godt å slappe av litt..
To gode venner... Tross alt! :-)

1 kommentar:

  1. For noen flotte bilder! Godt å høre at dere tross alt har det artig i snøen:-) Om noen dager er det jo klart for vårmåneden mars. Plutselig er det hvite historie...

    SvarSlett