lørdag 28. april 2012

Rally!

I dag skulle hundeklubben arrangere Rallystevne sammen med Vennesla Hundeklubb. Vi skulle selvsagt være med som hjelpegjeng, men så endte vi med å melde oss på også!!! Påmelding på stedet er en fin ting i grunnen. Man rekker ikke å tenke så mye da... Jeg meldte på både Ayla og Lexie. Lexie har jo gjort dette før, men det er veldig lenge siden. Veldig lenge! Hun var veldig rusten, men fikk det nå til på et vis. Dommeren sa at hadde hun hatt en sjarm-pris, så hadde den gått til Lexie!! Dessverre disket vi fordi jeg misforsto skiltet og gikk videre før oppgaven var utført... Jaja, det er ikke bare Lexie som er rusten!
Fine Lexie, det!

Ayla er jo vant til å trene vanlig lydighet, så hun syns det var litt rart til å begynne med, men så fikk hun taket på det! Dette var jo gøy!!!

 Sitt i front

Stopp med sitt.

Det var veldig gøy og vi endte faktisk på 3. plass!!!! Det var jo et supert resultat!!!

 "Hva fikk jeg?? Et papir??? Det må være ditt!"

"Hva får jeg?"

"Å WOW!!! GODTERI!!!"

Lexie fikk sin del av godteriet. Hun var jo flink, hun også!

Etter at stevnet var slutt, kom Thomas og Sara innom på Strømme! De hadde vært i Dyreparken og tok en stopp på vei hjem. Det hadde jeg ALDRI orket, bare så det er sagt! Sist jeg var med i Dyreparken, var jeg helt omtåket da jeg var på hjemvei. Aldri i livet om jeg hadde orket å stoppe en sted!!!
Sara var i perlehumør, til tross for litt forkjølelse, en mistet sutt og ifølge Thomas, litt trøtt. For en skjønn unge!!!!

 Ayla sjekker ut minimennesket...

"Hmmm, jeg tror jeg skal finne på noe!"

 "Ja! Jeg skal ut i verden!!"

 "Ikke si det til noen!"

 "Nå går jeg til jordens ende!"

 Og avsted bar det.

 Langt og lenger enn langt! "Thomas! Redd henne!!"

Hun datt!!! På grusen!!! Tenk om hun slo seg på de skarpe steinene???!!!!!

 Hun gjorde jo ikke det.... Bestemor-genet tok visst helt overhånd...

 Tilbake til resten av familien er nok tryggest!

"Var du helt til Kina??" lurte Jenny på

 Jonas er litt nysgjerrig på alt det spennende Sara finner.

 "HVA!" sa Lexie "Hun bare TAR ballen!!!" Snill Bisse, det!

Ikke bare meg som merker dette genet, ser jeg... Jarle som elg i solnedgang!

Etter en lang og begivenhetsrik dag ute i sola, er det ikke fritt for at sløvefaktoren er høy akkurat nå! En deilig lørdag har det vært!!






1 kommentar:

  1. Gratulerer med flinke Rally-bisser! Og så godt å høre om Aylas HD-resultat! Kos dere videre med det som er igjen av lørdagen og resten av helga! Hils elgen og bissene, og ta imot en kjempeklem fra bygda!

    SvarSlett