mandag 16. april 2012

Er visst bare løgn med meg....

Siste innlegg ble avsluttet med nok en ny ting jeg har opplevd for første gang, men "Mer om det i morra", skrev jeg.... Javel.... Det er jo mange dager siden!!! Fy meg!!!
Men her er jeg da, omsider!! :-D

Jeg tror at min siste oppdagelse muligens er mer interessant for meg enn for dere....... Jeg kommer likevel til å fortelle om det, for dette er jo min blogg og sånn bla-bla-bla og så videre.
Men altså, tilbake til min seneste "første opplevelse ever"! Jeg har jo ligget med nesa i vannskorpa og opplevd paddeball og paddekvekk for aller første gang. Jeg er fremdeles i hundre over denne opplevelsen og tenk: Den kan oppleves hver vår!!!! Det er stort, altså!!
Det er selvfølgelig en oppfølger til denne opplevelsen dere får nå, for hva er den naturlige følgen av paddeballet? Jo, lange rader med padde-egg! Ei heller disse har jeg sett før, men siden jeg i år hadde orkesterplass til selve ballet, så kunne det hende at jeg endelig skulle få se dem også?? Jeg gikk inn til paddebukta og studerte grunna nøye. Jeg så ingenting..... Litt frustrert prøvde jeg å se for meg hva det var jeg lette etter, men det hjalp lite. Hva ser du for deg når du tenker på padde-egg? Jeg så for meg noen forholdsvis tykke gele-remser med ca 5mm store egg i, akkurat som jeg har sett på film og på bilder tidligere. Joda, jeg var inne på noe, men hadde glemt en viktig faktor: På film ser alt så mye større ut!! Jeg ble var noen bitte små kuler som glitret som sølv i vannet... Hva i all verden var det?? Og da, rett foran meg, klarte jeg endelig å se eggene!!!!!

 Sølvkulene er rett og slett ubefrukta egg!

 Nå som jeg visste hva jeg skulle se etter, fant jeg en hel haug!! Ser du dem?

De er jammenmeg ikke så store, gitt!!

Nå er det ikke lenge før jeg håper å se rompetroll i paddebukta og det blir i så fall enda en førstegangsopplevelse for meg!!!!

Ellers har dagene etter påske vært hektiske. Jeg er tilbake på jobb igjen og sliter enda med å få snudd døgnet riktig vei.... Et B-menneskes evige forbannelse etter en ferie.... Sukk!!

I går ble jeg invitert med i Dyreparken av Thomas og Heidi!!! Jeg har ikke vært der på flere år, så dette gledet jeg meg til!!! Sara var også med og som vanlig var hun bare SÅ skjønn!!!
Jeg tok jo sykt mange bilder av dyrene.... Og spesielt mange av dem jeg liker best...

 Hannløvene Aslan og Aragorn (tror jeg). Aslan i front.

 Flotte Aragorn

 En hunnløve som venter på mat.

 "Har hun tenkt å kaste ned noe, eller?!"

 "Hvis hun tror jeg vil hoppe, så kan hun tro om igjen!"

 En søt Gråspurv-gutt på frierføtter

 En kjempesøt Rødpanda!

Hvithåndgibbon'en Erik sang morgenserenade for kona Sofie.

 Ei Svanegås og ei Grågås

Endelig kom vi til tigrene!!! Tre Sibirske tigre bor her nå, mor, far og en sønn.


 Lurer på om dette er pappaen Ulysses..

 Mamma Ryeka

 Sønnen Rex

 Ryeka spiser gress

Rex lurer på om han skal gidde å gjøre noe....

Fra tigrene gikk vi oppover

 Dådyr

Nå kom vi til Kutoppen
 Vi så kua, men den ville ikke se oss..... Vestlandsk fjordfe.

Og mange vidunderlig skjønne påskekyllinger!!!

Nå gikk veien til Nordisk villmark:

Gaupa med middagen sin

Og så kom vi til enda en av mine favoritter: Ulven! Og derfor, et lass av bilder...






 Kråkene ventet også på mat...

 og siden ulvene var så forsiktige (trege) og skulle gjennom en masse tenking, ble det litt til kråkene også!


 "WOW!! Et svært stykke!!"

 Resten av flokken kommer




 Minstejenta

 "Er den død???"

"Jepp!"

 Nam-nam!!

 "Denne siden er min, altså!!"

"Spiste de virkelig ALT???!"

 Hubro

 "are you looking at me..?"

 Oter

 Kjempesøt!!

 Nye Abra havn...... og IKEA.......

 Sara koser seg!

Mange karper!

 Min favorittgås: Grågåsa!

 Masse nærkontakt!

Se for en fin farge på nebbet!

Så kom vi til reptilhuset!!

 En leopardgekko

 Tarantella

 En kjempefin Iguan!!!

 Kjempekjekkas!

Kjempeløvfrosk (Smilefrosk??)

En Dvergvaran som leker død indianer...

Skilpadder som bruker favorittleken sin, ei Dvergkrokodille...

 Hyenehunder! (Å SUKK!!)

 Lettere henslengt...

 Jeg sto helt feil i forhold til sola, så de fine fargene forsvinner litt...

Se sånn et skjønt fjes!!!

 Sebra

 Blissbukk

 Den majestetiske Eland antilopen!

 Giraffen

 Surikatene speider etter fiender... eller mat...

 "Ei kongle??? Jeg vil ha BigMac!"

 Så var vi tilbake hos løvene igjen..

"NÅ VIL VI HJEM!!" Og det hadde hun helt rett i! :-)

En kjempefin dag var det, selv om det var drittkaldt!!!!! Heldigvis fikk vi en "grand tour" i det nye badelandet og der var det varmt!!

I dag, da Jarle hentet meg etter jobb, fikk jeg ikke lov til å lukke vinduet i bilen.... Han satt med sitt på vid gap også og det ble bare kaldere og kaldere.... Prøvde han å gi meg ørebetennelse, eller??!! Men nei, jeg skjønte det da vi nådde igjen køen..... Mens vi sto stille, krøp en eim inn i nesa og VILLE IKKE UT IGJEN!!!! Bissene hadde funnet noe lekkert da Jarle var på tur.......... UGH, så lekkert det var.... Lexie, Jonas og Ayla var helt innsmurte i det og lukta PYTON!! Jenny var eneste Bisse uten gugg. Nei, her var det bare en ting å gjøre: I dusjen med dem! Alle ble dusjet og vasket, til og med Jenny (hun sto så fint i kø). Nå venter vi bare på at de skal tørke før vi skal ut en liten tur igjen. Så venter en omgang med børsten, for det finnes jo ikke noe finere enn en nybadet og nygredd Bisse! :-)





1 kommentar:

  1. Nok en gang: tusen takk for turen! Jeg har ikke vært i Dyreparken på flere (ti-)år og ser nå hva jeg går glipp av. Flotte bilder!!!

    Det blir spennende å følge med på paddebabyene som klekkes etterhvert.
    Klemmer fra (velduftende) Bygdebisser

    SvarSlett