søndag 6. mai 2012

Ayla er Norsk Champion!!!

Tenk at den lille Villbissen vår klarte det!!
Dagen startet GRYtidlig!!!! Vi hadde i vår visdom funnet ut at det var greit å kjøre bort på morraen, istedet for å finne en sted å overnatte fra fredag. Det var jo ikke sikkert vi skulle så tidlig inn i ringen. Jodda! PM'et kom og vi måtte møte kl 9:00! Dermed ringte klokka kl 04:00 natt til lørdag og opp spratt vi som de morgenfugler vi er........................................... Kl 05:00 satt vi i bilen på vei til Orre. Vi møtte Anita like etter Mandal og kjørte i følge resten av veien.
Da vi kom til en sted mellom Mandal og Orre (dere kjenner jo mine geo-kunnskaper...) møtte vi uvær. Og ikke bare litt vårlig regn, må du tro!! Neida, snøen lavet ned og vi hadde skiftet til sommerdekk og alt!!! Jeg satt på med Anita forresten, og hun hadde fremdeles vinterdekkene på. :-) Men Jarle kjørte foran med sommerdekk og vi bekymret oss!!
Innen vi parkerte på Orre, haglet det svære baller og vinden blåste som besatt! Det var helt pytons kaldt og ingenting minnet om vår! Jeg hadde vært så lur å ta vinterjakka på og det var godt! Hadde klaknet fullstendig uten! Tanken på å ta den av når det ble min tur i ringen, var helt utopisk!! Men kunne jeg gå inn i ringen og se ut som en stappet sovepose?? Hmm! Heldigvis ga været seg rett før bedømmelsen begynte og vi var første rase i ringen. Og jeg tok av jakka og lekte viking!
Dette var en stor dag på mer enn en måte! Sassi og Sambo skulle debutere på valpeshow!! De var veldig flinke!! Litt sjenerte, men dommeren hadde jo hatt og briller på!

 Sambo lurer litt på denne rare mannen...

 "Nei, gidder ikke hilse!"

 Løper ivrig

 Flink til å stå mens kritikken skrives.

 Prøver å vise tennene. Sassi hadde som vanlig ikke tid til å sitte i ro. :-D

 Løper kjempefint!

 Sambo lurer på hvorfor hun får løpe og ikke han...

 Men så fikk de begge løpe!

Sassi ble BIR valp og Sambo BIM valp!!!

Kjempedebut!!! Anita har meldt dem på flere valpeshow, så dette blir spennende!

Ayla var veldig flink i dag! Hun sto helt i ro da dommeren sjekket både bitt og jeksler og hun løp kjempefint!! Hun er alltid så ivrig og glad og det vises! Hun sto også veldig fint da kritikken ble skrevet.
 Dommeren sjekker jeksler..




 "Får jeg godteri nå??"

Veldig veldig fornøyd!!!!

Vi kjørte gjennom uværet igjen på vei hjem og jeg var så glad for at vi kjørte mot våren igjen!!!!! Vi stoppet og luftet hundene da uværet var passert og så var det på tide å si takk for turen til Anita. For denne gang. Det er heldigvis ikke lenge til vi ser henne igjen!
Da vi kom hjem måtte vi lufte hundene og skifte tøy i en fart! Vi skulle nemlig i konfirmasjon! Bissene fikk derfor ikke mat, for det er ikke godt å skulle ligge med maisene fulle av mat uten mulighet til å komme ut på do! Vi syns det var omtenksomt gjort av oss, Bissene var av en helt annen oppfatning! De trodde vi hadde glemt dem og at de kom til å sulte ihjel før vi kom hjem!!! Derfor fant vi en åpnet sekk med hundemat da vi kom hjem! 1,5 kg hadde forsvunnet ned i diverse Bissemaiser, men i hvor mange??? Jonas så helt vanlig ut, Jenny og Lexie så absolutt ut som om de hadde spist noe, men Ayla så høygravid ut!!! Hvor mye hun har spist, aner jeg ikke, men det må ha vært mesteparten! Det ble en rolig luftetur på kvelden og vi var spente på hvordan natten kom til å gå. Jeg ble vekket halv syv i dag morges. Da hadde Ayla spydd og var veldig stresset. Hun gikk ut i hagen, men ville ikke på do. Hun var derimot veldig tørst! Begge vannskålene her inne var tomme og det skvulpet i magen da hun gikk!!
Vi bestemte oss for å ikke gå tur med Bissene i dag. Ayla er veldig aktiv når vi er på tur og jeg var rett og slett bekymret for den tykke skvalpevomma hun gikk rundt med! Istedet reiste vi til Dal og nå begynner det å bli fint der ute!!!

 Vi brenner fortsatt kvist.

 Begynner å ligne en park nå!

 Dette er altså hagen bak vår fremtidige hytte!

 Jarle feller trær

 En velfortjent pause!

 Klare til å kløyves

 Vedlaget vokser

Første laget ferdig! Er det ikke fint??!!

Ayla har vært på do et par ganger i dag og formen er stigende. Hun fikk ikke noe særlig mat da vi kom hjem igjen og nå kan vi se at magen hennes ser bedre ut. Godt det gikk godt!! Sekken med hundemat er nå flyttet til et sikkert sted!

Jeg har vært i Paddebukta for å se hvordan det går med de avlange, rare eggene. De er fremdeles avlange og rare, men NÅ VIFTER DE MED DEN LILLE HALEN SIN!!!!!!!

 Se alle de små bebissene!!!! Småtroll, rett og slett!

Så små er de!! (og ingen kan påstå at jeg har lange, slanke fingre....)

Blir spennende fremover!! Nå er det nok ikke lenge før de svømmer rundt og ligner ordentlige rumpetroll!

I hagen har vi vår egen forestilling å følge med på. Har i noen år hatt ei fuglekasse hengende, men bortsett fra det første året, så har hekkingen vært mislykket... Jeg flyttet derfor kassa høyere opp i treet og snudde åpningen bort fra klessnora og nå har vi fått besøk igjen!!!

 Svarthvit fluesnapper!

 Holder på å innrede barnerom!

 Pappa følger spent med.

 "Kan jeg komme inn og se snart??"

På fredag børstet jeg gjennom pelsen til Ayla så hun skulle være fin til utstillingen. Dette var det noen som satte stor pris på!


 Blåmeisen finner hårdottene etter Ayla

 Nå er det noen egg som skal holdes gode og varme, tenker jeg!


Den fløy frem og tilbake og stappet nebbet fullt hver gang! Så koselig!!!

Det er ikke fritt for at gårsdagens tidlige start sitter igjen i kroppen enda. Sløvefaktoren blir nok høy resten av dagen. :-) Bissene ligger strødd rundt meg her og virker i grunnen veldig fornøyde, de også!

2 kommentarer:

  1. GRATULERER MASSE MED VELFORTJENTE TITLER!!! Tror jeg begynner å kalle dem Sjampissene.....;)))
    Ellers er det herlig å se alle dine vår-bilder! Gøy med rompetrollene! Jeg tilhører de priviligerte som fikk den prosessen med meg da jeg gikk på ungdomsskolen. Takket være en veldig dedikert lærer ( Svein Bondevik ). Det var i gamle dager da det var små sump-pytter rundt Jegersberg.... I forrige årtusen;)

    SvarSlett
  2. Ja, gratulerer med flotte bisse-resultater! Igjen:o) Det heter at man ikke får mer moro enn man lager selv, og dere i Bisse-gjengen er et fint eksempel på det!
    Stor maiklem fra de ytterste bygder!

    SvarSlett