mandag 24. oktober 2011

Om lys i tunnelen og meditering.......

Forrige uke skulle være en såkalt "amputert" uke. Det var lærerseminar på fredagen og det betyr fridag for oss i kantina!!! Vi liker-liker-liker!!!!! (Shake-boogie-woogie!)
Men ikke for meg......................... Flere lærere bestilte lunsj og hvem kan lage det? Jo Marit! (Takk til min greie-greie sjef!....) Men det var ikke så ille: Kaffi og lasagne til 36 personer. Lasagnen var ferdig og skulle bare varmes og jeg er en kløpper til å koke kaffi. Jeg så lyst på det!
Så kom torsdagen. Jeg våknet med tett nese og bomull i hodet.... Å NEEEI!!!! Ikke en forkjølelse på gang!!??!! Joda, det ballet på seg utover dagen.... Vanligvis starter jeg tidsuret på mobilen min ca et kvarter før stengetid, slik at jeg ikke skal glemme det. (Har faktisk skjedd en gang!!) Denne dagen startet jeg tidsuret 6 timer og 15 minutter før stengetid og så lengselsfullt på nedtellingen mens jeg subbet meg gjennom dagen.... "Det er blitt noen endringer angående menyen i morra." kom plutselig sjefen og sa. Jaha, og det betydde??? Jo, fremdeles kaffi og lasagne, men: En kaffi servering til, med fruktfat. "Og så har jeg fått bestilling på 57 halve rundstykker til lunsjtid" sa sjefen i en bisetning...
Tror det var første gangen jeg trakk pusten og sa "Ooooooommmmm-jeg liker utfordringer-ooooooommmmm!" inni meg.... Et kjapt blikk på tidsuret og en ny ooooooommmmm!!
Men alle de andre mente at dette var en piece of cake, så det skulle vel gå bra.... Jadda!

Natta var helt forferdelig!!!! Jeg var spons tett i nesa og fikk ikke puste!!!! Jeg vred og vendte på meg, innhalerte nesedråper til den store gullmedalje, men de ville ikke virke!!! Åhr!! Så typisk, altså!!!!
Kom meg på jobb på fredag og det gikk uventet bra!!! Bare avbrutt av ca 100 "Oooooommmm-jeg trives nå-ooooommmmmm!" og "Oooooommmm-jeg er ikke stressa!-oooooommmm!" så kom jeg meg gjennom dagen, fikk laget alle fruktfatene og rundstykkene og varmet lasagnen og kokt all kaffien og fikk levert alt til avtalt tid!!! Jeg var faktisk litt stolt av meg selv og sendte en varm tanke til meditasjonens makt!

En ny natt med lite søvn på grunn av tett nese......... Nesesprayen var nesten tom og den virket fremdeles ikke!!! Igjen vred jeg meg som en ål i senga og ble helt svett!! Vekkerklokka var på, men ikke søren om jeg skulle stå opp før den ringte!!! Men hvorfor ringte den ikke da!!??? Hvor lenge måtte jeg bli liggende her og ikke få puste, lissom??!!! Klokka viste kvart på ni....................... MEN I HERREJEMINI!!!!!!!!!! Jeg hadde jo for"sovet" meg!!!!!!!!! Med klubbmesterskap på Strømme var planen å være der ute halv ti!!!!! Jeg skvatt opp og kokte kaffi i en fei!! Nesesprayen sto på bordet i stua og jeg tok en real sniff! AH! Deilig!!! Endelig luft igjen!!! ................................ Hvorfor sto nesesprayen i stua??? Jeg gikk inn på soverommet. Der sto en nesten tom saltvannsspray!!!!!!! Saltvann!!!!!!! Det var dette jeg hadde ligget å innhalert de siste to nettene!!! Ikke rart jeg ikke fikk puste!!! For noe humbug, altså!!!
Elte-elte på grunn av dårlig tid, men vi kom oss til Strømme før klokka 10 i allefall!!

Ayla oppførte seg litt rart denne dagen, men det var selvfølgelig min feil. Jeg har ikke vært i lydighetsringen siden Connie var ca tre år gammel. I 1998... Altså i forrige århundre...... Jeg var rett og slett litt nervøs!! Ayla må ha merket det (kan det ha vært på grunn av mitt ustanselige babbel til henne???) og var roligere enn jeg noengang har sett henne! Lurte faktisk på om hun kunne være syk. Hadde hun kanskje spist noe igjen, som lå og nærmest ga henne tarmslyng??? Eller, kunne hun ha blitt voksen??? Sånn over natta?? Hun oppførte seg veldig voksent, nemlig! Gikk rundt og snuste rolig, bjeffet ikke, var i det hele tatt veldig fattet. Ayla voksen?? Nei, til og med jeg skjønte at det ikke stemte!! Nei, jeg var nok skyld i det selv!!
Men Ayla sviktet ikke på konkurransen og hun fikk Appellmerket!!!!
Se så fin hun er, med skrytemerke og alt!!!!
Filmen av konkurransen kan du se her!
Det står om konkurransen og resultatene på hjemmesiden, linket på Ayla her, så jeg skriver ikke mer om det nå.

Etter at vi var ferdige på Strømme, reiste vi rake veien til valpene!! Anita Lo ble med, for nå var det på tide at hun fikk møte de små vidunderene!!! Sjarmalderen er langt fremskreden og vi snuste i oss valpelukta mens de susset oss på nesa! Det er jo ingen hemmelighet at Egon er min favoritt.....
 Han er bare så skjønn!!!!!


Her er Egon 4 uker
og her er Jonas på samme alder!
Det er som å oppleve Duttebassen om igjen!!! De er heldige de som får ham!

Ellers er jo alle valpene helt vidunderlige og det er moro å se hvor like de er Alpha-kullet. Nå begynner personlighetene å komme frem og det blir en spennende tid fremover!
Til helgen kommer det to familier for å velge valp, så nå begynner det å falle på plass alt sammen. Slik som det er nå, så er 6 valper solgt og det er jo ikke verst!
 Hardy er en skikkelig skjønn gutt!!! Han er som en Poster-pup, altså!!

 Ida er foreløpig kullets villbisse.... Her gnager hun på hundesengen....

 Har du sett et sånt bedårende fjes??!! Hardy igjen, selvfølgelig.

Dino flytter til Sverige og skal hete Sigge. Et klokt valg, han er bare så god!

 Ida bølles på av Egon (SUKK!!), mens Juni holder oppsyn.
Igjen gikk tiden altfor fort og snart måtte vi på hjemvei igjen....
På søndag skulle jeg få besøk av ei som ville møte Bissene. Spennende! ganske sent lørdag kveld fikk jeg melding der hun lurte på om kl 10 passet. Jada, skrev jeg, bare kom!
Natt til søndag sov alle Bissene i senga, siden Jarle var på tur..... Jeg fikk puste, takket være en ordentlig nesespray, men sove...? Ayla lå litt i sengen, så hoppet hun ned... Jenny skiftet stilling.... Jonas la seg på dyna mi.... Lexie lå nesten på fjeset mitt... Ayla kom opp i sengen igjen... Jenny skiftet stilling... Jonas flyttet seg litt så jeg fikk dyna for meg selv... Ayla la seg på beinet mitt.... Lexie mister pels og jeg pustet noen hår inn i nesa... Ayla hoppet ned igjen.... Jenny strakk seg og stakk konglebeina rett i ryggen min..... Og slik gikk nå natta.... Klokka halv ni sto jeg opp. God tid til kaffi og våkning! Enden på visa ble at jeg løp rundt som en gal og prøvde å gjøre leiligheten presentabel for besøk!!! At det skal ta så lang tid å våkne!!! OOOOOOMMMMM!!!!!!
Besøket kom og Jonas sjarmerte henne rett i senk! Hun skulle rett hjem og prate med mannen! Blir spennende!
Resten av søndagen var deilig! Avbrutt av korte turer med Bissene i skogen, så satt jeg og følte roen hele dagen. Herlig, etter ukesvis med stress!
På kvelden kjørte jeg til Jorunn og Mindy. Bissene fikk herje på jordet og vi tobeinte fikk prata og oppdatert oss. det ble veldig mørkt før vi vendte nesen hjemover igjen.

Denne uka har jeg ingen avtaler etter jobb!!! Jarle er hjemme igjen og det ser ut som om migrenemarerittet har gitt seg!!!!! Endelig ser vi lyset i tunnelen!!!!! Han er full av futt og livsmot, bare litt hemmet av krykka og minisken.... Men, i dag tar han Bissene med så jeg kan sitte her og fortelle dere hvor godt jeg har det!!!!

Og i dag er det bare to måneder til jul!!!!!!!!!!!


1 kommentar:

  1. Det er visst bare èn ting å si om livet hos Majabissene for tida: "Ooooooooooommmmmmmmmmm"
    Kjempegøy å se videoen av deg og Ayla. Så dyktige! Velfortjent Appellmerke!
    OOOOOOOOmmmmmm.... Da gjenstår det bare å ønske god bedring! Man kommer langt med litt positiv meditasjon;-)
    PS. Takk for koselig kveldsbesøk på søndag!

    SvarSlett