torsdag 13. oktober 2011

Og vi trener og vi trener....

Denne siste uka har vært i treningens tegn!! Så godt som hver dag har vi trent sammen med Kjersti eller Vibecke og i helgen var vi på Klasse 1 kurs!
Forventningene til kurset ble ikke innfridd, men det var ikke instruktørens feil! Nivået var veldig forskjellig og Ayla var faktisk den beste på basisøvelsene... Det eneste hun ikke kunne, var hopp over hinder. Men jeg fikk en del tips på videre trening, så jeg gikk hjem med noe mer bagasje enn jeg hadde kommet med.
Ayla utvikler seg utrolig bra!!! All lineføring foregår nå uten bånd og hun har nesten helt sluttet å legge seg ned på hver holdt. For dem som kjenner LP-termene, kan jeg nå fortelle at hun har begynt å ploge!! For dere som ikke kjenner disse flotte termene (...) betyr det at hun kneger inntil på lineføring og holder en sykt god kontakt med meg! Det gjør at hun nesten sperrer for meg og det er ikke egentlig ønskelig, men jeg har aldri hatt en hund før som ploger og er dødsfornøyd!!! Jeg må bare lære å gå ordentlig selv om jeg skuffer på en ivrig pelsball!

Ukas høydepunkt var jo besøket hos valpene!! De er så skjønne nå og har åpnet øynene. Dag for dag fremover vil de storme inn i sjarmalderen og vise mer av sitt sanne jeg! Gleder meg til neste gang jeg ser dem og neste gang etter der igjen.
Jeg har lagt ut annonse på Canis og fått en henvendelse, faktisk. I går lagde jeg en annonse på Finn.no som blir publisert nå i dag. Håper å få flere interesserte da. Ikke det at jeg bekymrer meg for om valpene blir solgt eller ikke, enda, men realiteten er at det er mange som enda sitter på gjerdet og ikke har bestemt seg helt. Håper at vi om et par-tre uker frem i tid kan få mer klarhet. Lettere blir det også når valpene er store nok til å ta imot besøk av sine potensielle nye familier.

Jeg håper å få til et besøk i nærmeste fremtid, men jeg sitter litt fast i tidsklemma foreløpig, kjenner jeg... I dag skal jeg være med Thomas på besøk til Sara og navnefesten hennes på søndag krever en del forberedelser, så jeg vet ikke helt når jeg får tid til en avstikker til Arendal igjen.... Men jeg skal nok få det til og da blir det mange bilder, kan jeg love dere!!! Valpebånd skal på, slik at det blir lettere å skille dem fra hverandre og dermed enklere å presentere dem på gruppebilder!

Bare litt kort dette her, sånn ukristelig tidlig på morraen!! Jobben kaller..............
Ps. Vet ikke hvorfor, men layout'en på bloggen endret seg helt av seg selv da jeg logget meg på i dag!!! har ikke tid til å fikse det nå, så unnskyld om den er uvanlig...

1 kommentar:

  1. Endelig fikk jeg somlet meg inn på bloggen din igjen! Blir jo mye Longum....;)
    Jeg ler og ler av dine formuleringer! Jeg følte virkelig at jeg sto i lettinga i vinden der ude i havgabet!! Men det sier jeg deg, at tar jeg av, så er det min minste kunst å dra deg med meg!!!! :))))
    Ses søndag :)

    SvarSlett