fredag 7. oktober 2011

Dagene går så fort.......

Plutselig er det helg igjen og jeg har hatt ferie og nesten ikke merket noe til den!!!!! Huff, hva skjer??? Muligens jeg er halvveis i dvale, eller noe...

På søndag kjørte Jarle meg til Dal. Tenkte å være der noen dager med Nompen og virkelig få feriefølelse!! Jarle sliter både med kne og hode for tiden, så jeg tenkte han også kunne ha godt av litt ro i heimen.
Det begynte å regne i det øyeblikket jeg satte meg i bilen, så Bissene ble plassert i hagen da vi kom ut. Bag'en ble satt inn, så også maten. Tid for en tur til stranda. Må jo se at alt står bra til med båten og sånt, siden høsten gjerne bringer med seg voldsomme strømmer og flo... Båten hadde det bra og jeg lurte på å prøve fiskelykken. Jenny syns det er en dårlig idè... Hun er sikker på at jeg skal bruke henne til agn og syns det er sikrest å vente oppe på veien..... Eventuell overkjørsel er ikke halvparten så skummel, bilene må bare kjøre rundt henne. Jeg valgte å la fisk være fisk og gikk tilbake til huset. Ved ble båret inn og jeg hogget til og med noen pinner!!! Dette er en stor bragd av meg, skal jeg bare si! Bildene av avhogde fingre er så levende for meg, at hele pinnehogsten er drittskummelt! Men jeg klarte det med alle fingrene i behold og var SÅ stolt!!
Så ble stua og sofaen tapetsert med tepper og håndkler. Ikke bare-bare med fire våte Bisser, så det er lurt å minimere alt sølet...

På mandag kom Nompen og jammenmeg kom ikke Thomas også!!!! Så skjønn han er!!! Vi fikk båten på land og motoren henger nå i låven. Så effektive, altså!!! Jeg ble bitt av ei lita flue, men tenkte ikke så mye på det... Utover kvelden begynte det å klø..... og klø...... og klø!!! Det var da som bare, heller!!!! Og så hovnet halve hånda!!! Ringene kom av i en fart og jeg klødde videre. Det viste seg at ei Tuneflue hadde tatt en bit av meg og det var ikke noe å kimse av!!! Heldigvis så det ut til at de hadde latt de andre være i fred, for dette lille bittet ønsker jeg bare noen få å få oppleve!!! ( I dag, fredag, kunne jeg ta på ringene igjen!!)
Etter all denne jobbinga, tok vi kvelden. Får være måte på hvor mye man skal gjøre når man har ferie!

På tirsdagen ble vi kvitt noe søppel og gikk tur til fyret for å oppleve været. Det blåste fantehatter og avisen kunne melde om 10 meter i Skagerak!!! Herrejemini!!! Var jeg glad for å være på landjorda, tror du!!!!
Vi blåste nesten avsted! Eller, det vil si, Nompen blåste nesten avsted (hun veier ca 20 kg...), jeg sto godt plantet på landjorda til og med når jeg hoppet.... Men hårfestet ble høyere og høyere mens hørselen ble dårligere og dårligere! Godt å komme i le og plutselig ble det liv i leiren! Jonas fikk nesten sjokk da en stor svart hund kom løpende!!!!! Han brisket seg noe voldsomt, men hadde ikke mye å stille opp med mot en stor Newfoundlander! Hihi, litt flau ble han jo da han fant ut at det var ei jente! Vi var på deres eiendom, men koseligere folk skal man lete lenge etter!! Vi ble til og med invitert på besøk til sommeren! Med alle fire gale Bissene!!
Vi prøvde å slå noe gress, men det var så vått at til og med kantklipperen måtte melde pass.... Inn i varmen og finne feriefølelsen igjen!

På onsdag reiste vi hjem igjen og jeg kunne få redigert litt på hjemmesiden og få satt inn de siste bildene av valpene. Nå er det endelig tid for et besøk til dem og det gleder jeg meg villt til!!!
Så ser jeg på FB at det er fellestrening på Strømme.... Jeg var da halvveis i koma og hadde ikke det granne lyst... Men, Ayla trenger dette, så opp med gamla! Det var så koselig på treningen og vi fikk gjort masse, så selvfølgelig var jeg glad vi gikk!! Kom også på at jeg har meldt meg på kurs i helgen, så vi trengte absolutt denne kvelden! Kurset er et Klasse 1 kurs, men jeg tror vi er klare for det og jeg gleder meg veldig!

I går var jeg i byen!! Jepp! Jeg var i byen! Skulle et par ærend i forbindelse med Saras navnefest neste søndag. Utrolig så mye forandringer det er i den byen!! Torget lignet mest et marked i Syden og jeg følte meg nesten litt fremmed.... Hmm... Etter byen var jeg en tur innom mamma og nå nærmet dagens høydepunkt seg: Frisøren!!!!! Det er ca fem uker siden jeg skulle vært der, så det så ut som om jeg gikk med en vrengt mopp på hodet... Etter at jeg farget det, lignet det en tovet kylling.... Kristin (frisøren) er veldig snill!!! Og jeg mener kjempesnill!!! Ikke ler hun av utgangspunktet og ikke kritiserer hun min håpløse hjemmefarging heller! Og det skal godt gjøres!! Å ikke le, mener jeg! Eller gråte.. Kan anbefale henne, altså! Klippekottet på Lund, tlf 38 09 64 09.

I dag ville Kjersti trene og igjen var det opp med gamla! Men, treningene med Kjersti er alltid bra, så også denne gang! Ayla var faktisk så flink at jeg skulle ønsket at det var "the real thing" i dag! Jeg gjorde halve treningen uten bånd, siden Ayla er overbevist om at hun kan Appellmerket utenat... Det betyr at når man er uten bånd, så betyr hver holdt at hun skal smelle ned i dekk! Jeg prøver å forvirre henne slik at hun heller hører på meg, enn å tenke selv... Er ikke helt sikker på om det lykkes... Får kanskje noen tips i helgen. Kjersti prøvde å kjøre oss gjennom litt lineføring, men jeg virret rundt som ei hodeløs høne og ødela mesteparten..... Litt apport prøvde vi også og utfordringen her er å få Ayla til å avlevere apporten i hånda mi, ikke slenge den opp til måkene.... Masse trening der, ja!
Ellers gikk Wilma den beste fri-ved-fot jeg har sett på lenge!!!! Klarer hun det på kursavslutningen, så vinner hun garantert!!!

I morra er det kurs hele dagen og så er det valpenussing i Arendal!!!! Å SUKK, må tiden gå fort!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar