torsdag 16. juni 2011

Stol ikke på teknologien!!!!

Herremiti sier jeg bare!!! Er det mulig?????!!!!
Da jeg hadde vært ute med Bissene etter jobb i dag, syns jeg været var så ruskete.. Hmm. De hadde vel meldt regn, hadde de ikke? (Og med "de" mener jeg yr.no som jeg stoler blindt på) Jeg sjekket plenene (har jo to nå: Hagen og Prydhagen!) og gresset var nok i overkant langt... Jaja, ikke noe mer å tenke på, jeg gikk igang med gressklipperen. Så ryddet jeg litt i hagestua slik at høytrykksspyleren fikk plass og la inn to tepper som lå ute til lufting. Nå kunne regnet komme, både jeg og hagen var klar!
Men, Bissene var ikke så fornøyde... De hadde spist middag og sovet litt, så nå ville de jo på tur! Jeg hadde en følelse av at regnet "lå rett over hodet mitt" så jeg sjekket yr.no for å være på den sikre siden hva angår turtøy. Er jo litt gruffen i halsen enda, så jeg vil jo ikke risikere noe. Spesielt ikke når jeg skal til Danmark og endelig møte Nina igjen!!
Yr kunne meddele at regnet ikke skulle begynne før i natt! Så beleilig!!! Jeg fant fram hundedressen og alle Bissene gikk i taket av glede!! Favoritt tøyet!!! Jenny måtte til og med bite litt i sokken min!! Herlige fred, hun måtte jo være nærmest ekstatisk som kunne finne på slikt! Det villeste Jenny vanligvis finner på, er å logre kraftig.... Jo, så glade var altså Bissene og jeg hadde mitt svare strev med å få kledd meg... Ikke lett med fire Bisser elgenes rundt og nusse og elge og susse!!!!!! Omsider var jeg kledd og tok med meg rosesaks og sag. (En selvfølgelighet på tur, er det ikke??)
Jeg har begynt å rydde stien "rundt" Linddalstjønn nemlig. Den gror igjen hver sommer på grunn av bjørnebærkratt og bregner og små trær, så jeg må enten vente til sene høsten med å gå der, eller jeg kan rydde meg vei. Jeg har i år valgt å rydde meg vei! (Marit på gjengrodde stier.....) (Men ikke så lenge!!) (HA!!)
Vi gikk frisk innover, men jeg var litt betenkt angående været.. Hadde fremdeles følelsen av at regnet hang over meg... Men hva vet vel jeg? Folkene bak yr.no kan jo dette mye bedre enn meg! Ja jøss da! De har jo lang utdannelse og greier! Glemt var vind og regntunge skyer og etter en stund nådde jeg lår-høy-dalen og mitt ventende nybrottsarbeid!
Etter å ha krøpet fremover i sniletempo og lagt bregnene, krattet og uendelig mange småtrær flate bak meg, kom regnet............................. Og det var jo ingen måte på mengden!!!! Regnet FOSSET ned over meg så jeg holdt på å drukne!!! Halvveis gjennom lår-høy-dalen måtte jeg gi meg og komme meg hjem! Så mye for teknologien, sier jeg bare!!! På et vips var jeg søkk våt og hadde laaaang vei hjem!!! Med tanke på Danmarkstur og Nina så var jeg livredd for å begynne å fryse, for da kunne jeg jo få lungebetennelse og det som verre var!!! Jeg gikk så fort som mine altfor korte bein kunne sjokke ivei med meg! Ja, jeg nesten jogget!! Jogget!!!! Jeg!!!!!
Omsider vasset vi inn hjemme og jeg kunne få rullet av meg alt det våte tøyet. Bissene ble fordelt i stue og gang (Ayla har jo løpetid og syns at Jonas er så deilig!!!) og jeg fikk meg en varm dusj. Skjønt!!

Jeg skal ALDRI tvile på min indre værmelder igjen!! De burde ringe meg heretter! Jepp!

I dag fikk vi melding fra Nederland i gjesteboka på hjemmesiden! Petra og Michel, som kjøpte Jippi av oss, har lagt ut film av henne på YouTube! For dem som ikke husker Jippi:
 Her er Jippi 7 uker gammel

 Eneste black/tan jenta i kullet

Her er vi på besøk hos Jippi sommeren 2009
Jippi er, så vidt vi vet, den eneste black/tan ØP'en i hele Nederland!! Hun er så skjønn som bare det og vi er kjempestolte av henne! De har begynt å trene henne i agility og har altså lagt ut noen filmer av henne på YouTube. Her ser du henne gå Agility og AG Hopp. Jeg syns hun er kjempeflink!! 

1 kommentar:

  1. Jeg SKAL HA en Jippi.... kan du lage det til meg??? hæ hæ hæ...!!!! snille snille du....ber på mine knær...

    -Steinar-

    SvarSlett