mandag 13. juni 2011

Forkjølet og dott i hodet.....

Lurer på om pigment i huden = forkjølelse??? Det virker i allefall sånn på meg... Første møte med sol og sommer resulterer i vårens omgang med virus og bakterier. Jeg har ventet på det, jeg må ALLTID gjennom det! Sukk.....
Jeg rakk Aylas 6. kurskveld før forkjølelsen meldte sin ankomst. Denne gangen satte vi sammen noe av det vi har øvd på, til hele øvelser. Vi gikk gjennom "Dekk fra holdt" og "Innkalling fra sitt". Øvelsene skulle også gjennomføres uten bånd. Dette gikk fint for de aller fleste og Britt Elin var kjempefornøyd! Jeg har hatt litt problemer med dekk'en til Ayla, hun vil ikke uten godbit... Jeg kan enten bruke godbit og mye kroppsspråk og få en forholdsvis fin og rask dekk, eller jeg kan kommandere og bruke ca 1000 dobbeltkommandoer.... Ayla er sta som få! Men, mind over matters, jeg fikk henne til slutt til å legge seg uten godbit!! Og med bare 100 dobbeltkommandoer i form av kroppsspråk og tegn.... Ja ja, jeg vet at dette må trenes mer på! Men når hun først ligger, ja da ligger hun!! Flinke Bissen! Bli-momentet er jeg ganske sikker på og det er jo det vi har trent mest på også.
Innkallingen var jeg mer usikker på.. Ayla har vært ganske lett i fua og jeg var ikke sikker på om innkallingen ville ødelegge bli-momentet hennes. Jeg besluttet å prøve likevel. Du skulle sett fjeset til Ayla da jeg ropte henne inn!! "WHAT???? SKAL JEG KOMME??? JIPPI!!!" Hun kom i en flott fart og glemte hele avslutningen... Den har vi nemlig trent på, bare ikke fra sitt... Nå hadde hun tydeligvis glemt hele greia.. Da vi prøvde igjen og jeg brukte en dobbelkommando i tillegg til tegn for å få riktig avslutning, valgte hun å løpe rundt meg i en "gammeldags" avslutning og det har vi aldri trent på! Javel, enda mer å trene på... :-) Alt i alt var hun veldig flink. Feilene er de samme som sist: Hun virrer på lineføring og ser ikke ut til å ha en eneste clue på hvor hun egentlig skal være... Uten bånd går hun enda verre... Her må trening til og jeg vurderer å introdusere klikkeren. Og så må jeg ha hjelp av andre så jeg kan skryte i riktig sekund!
Jeg fikk til en minitrening i går, men på grunn av min sviktende helse ble det en heller dårlig trening... Jeg orket ikke holde på så lenge og jeg innser at jeg må ha hjelp på lineføringen.
Nå er det bare en kurskveld igjen dessverre.. Jeg har kost meg MASSE på dette kurset og føler vi har hatt en forventet fremgang. Ayla er ung og vimsete, så jeg vil ikke sette for høye krav. På toppen av alt har hun nå fått sin andre løpetid og er litt unnskyldt.
Vi oppdaget løpetiden på tirsdag etter kurset. Jonas snuste på henne og det pleier han ikke å gjøre i tide og utide. Jeg kunne ikke se noe blod, men hun var litt hoven. Nå ser jeg fremdeles ikke noe særlig blod, men hun er hoven nok til å kunne ta imot en elefant!!! Herremiti!! Ingen av de andre har noengang sett slik ut og man kan bli matt av mindre...... Men, Jonas er bare måtelig interessert og Ayla tillater ingen snusing, så på tross av alle unormaliteter ser det ut til at løpetiden følger vanlig mønster. Ergo vil Ayla være på sitt mest fristende når vi entrer ringen i København neste helg.... Jadda, det har vi jo opplevd før... Men, selv når Jonas er fjern, så er han flink likevel! Godeste Duttebassen!!
Dette var en liten stemningsrapport fra oss. Jeg pleier mitt elendige legeme og enn så lenge ser det ikke ut til å bli en av de verste forkjølelsene jeg har hatt! (BANK I BORDET!!!!!) Jeg drikker Berocca og håper det beste! :-)

1 kommentar: