torsdag 15. juli 2010

Vi sjauer videre!

Vi nådde delmålet vårt i forgårs! Resten av jorden kom på plass og plenen ble sådd!!! Vi tråkket og rakte, sådde og gjødsla og rakte igjen!
Veldig konsentrert!
I går reiste vi så til diverse plantesentra og handlet for masse-masse penger!!!

Stashagen er ferdig sådd og plantet!!!!!

Seks små Rhododendron som vil glede oss med et vell av knallrøde blomster til neste år!

Og denne spesielle kreasjonen som skal overgros med dverg klematis!
Nå er det jo bare og vente på at alt skal vokse og trives. Vi er stadig ute for å se om gresset gror, men enn så lenge så gjør det ikke det! Vi vanner litt titt og ofte, det må jo ikke tørke!! Og så kommer det været i natt! Frøene ser jo helt herja ut! Huff... Men i morgen begynner de nok å gro!!! Kanskje..... De andre plantene strutter og ser i allefall ut til å trives. :-)
I dag har jeg ligget tvekroket over "steinbedet" i hagen.... Ikke mye stein der, gitt! Bare masse jord som gjør at gresset overgror alt som jeg plantet for noen år siden! Grrr! Nå har gresset blitt lugget opp med roten, i allefall så mye jeg klarte å få med, og det går nå an å se hva min opprinnelige tanke med bedet var.... Jaja, nå har jeg jo stashaven å glede meg over!

Nå vil Bissene på tur og da er det bare å adlyde! :-)

2 kommentarer:

  1. Det er alltid moro med prosjekter i ferien... Og når det sjaues med stil, som dere gjør, er det en sann fryd! Du har all grunn til å glede deg over resultatet, for dette ser helt profft ut! Nå vet jeg iallefall hvem jeg skal kontakte for å få kontroll over løvetann og kveke-invasjon i våres hage!
    Håper det ble en fin tur med bisse-flokken og at dere rakk hjem før regnet...
    Klemmer til anleggs-gartnerne!

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott det kommer til og bli, må ta turen opp og se hvordan dere har gjort det, skal jo begynne med min uteplass som akkurat nå kun er ugress...gruer meg litt...

    Hilsen Steinar

    SvarSlett