fredag 1. juli 2011

Sommer!! Sukk så deilig!!

Nå som ferien er begynt, er det ikke alltid jeg er innen rekkevidde på det trådløse nettverket.... Det er vel en av fordelene med ferie, man er ikke alltid til stede der sivilisasjonen er. :-)
Vår årlige KHK-fest ligger bak oss og jeg vil takke alle som ville komme!!! Jeg syns vi hadde det kjempekoselig. Ayla var helt i slutten av løpetiden og Jonas hadde så vidt begynt å slakke av på oppmerksomheten. Da Josefine til Kjersti dukket opp høyløpsk, var han dermed ikke vanskelig å be.... Hun fikk HELE hans oppmerksomhet og han var ikke så lite klengete... Heldigvis var Josefine trygt plassert i en hundegård! Josefine bor sammen med Wilma, Sørlandets fineste storpuddel. Wilma hadde ikke løpetid, men Jonas lot seg likevel lure.... Antageligvis luktet hun litt på grunn av Josefine, så han var litt innpåsliten. Bortsett fra dette, gikk alle hundene fint sammen og vi tilbragte over et døgn sammen uten krangling i det hele tatt! Ikke verst, med tanke på at vi var 14 mennesker og hele 18 hunder!
Her er noen av bildene:
 Alvin

 Axi

 Ayla

 Dolly

 Enya

 Imre og Wilma

 Lilo

 Nitro

 Silja

 Troja

Wilma

 Hele gjengen

Åpen bar!!!

Noen (les Anita og Vibecke) badet...... Vannet ikke bare var kaldt, det så kaldt ut også!! Blågrønt og ikke en manet i sikte...

Vannet holdt 12,5 grader!!!! Klubbens vikinger, dette her...

Jarle hadde laget natursti og vi kunne stille med 5 lag. Ganske overlegent vant Guttorm og Vilhelm!! Ja, du leste riktig! Guttorm og Vilhelm... Ikke medlemmer av klubben, engang.... Nå vet dere som ER medlem, at dere BØR gjøre en bedre jobb neste år!!! (Eller passe på at dere er på lag med enten Guttorm eller Vilhelm...)
Her er vinnerlaget i gang med ballkasting.
I tillegg til spørsmål om natur og dyr, var det skyting, øksekast og spikerhamring med feil hånd. Nesten som på Farmen! (Uten matmangelen, da.....) Beste alternative svar kom fra Anita og Steinar: Anita mente det var bilde av et Maursvin, ikke et villsvin.... Og Steinar tippet på Buffel istedetfor bison... Begge har lovet å stille bedre forberedt neste år. :-D
Alle bildene fra KHK-festen kan du se her!

Jeg ble på Dal noen ekstra dager for å få orden nederst i hagen. Der så det ut som en eng og det er ikke meningen....


Ikke akkurat en hage der, nei.... Sukk.
Jeg gikk i gang og brukte faktisk to dager på å rydde opp! Fikk jeg tatt bilde av resultatet? Nei.... Udugelig!
På onsdag kom Jarle og hentet oss igjen. Jobben var gjort og jeg måtte hjem for å forberede turen til Frankrike! Jeg holder fremdeles på med den mentale forberedelsen, mens Jarle ordner med overnatting og synger franske sanger.... Det blir nok en interessant tur!
Det er bare 7 hunder påmeldt.... En kjempeskuffelse!! Jeg hadde håpet på MANGE!!! Tre av de 7 er våre: Ayla, Jenny og Jonas. Tre er Regitzes: AnnCharlotte, Bertolt og CloClo. En er en ukjent hund fra Østerrike. En unghund. Spennende!!

I dag var vi på badetur! Jenny er så flink nå!! Før kunne hun bare svømme i "Barnepytten", men nå mener hun at den, av en eller annen grunn, er blitt brådyp! Jeg måtte derfor finne en ny sted og det var ikke vanskelig! Det viser seg at Jenny svømmer overalt! Bare ikke på vår badeplass eller i "Barnepytten"....



Lexie og Jonas badet også:


Så er det Ayla da.... Verdens varmeste hund med vannskrekk....... Hun vil helst ikke bli våt på labbene, engang, og pleier å overvære all bading med intens bjeffing... Forrige gang vi var på badetur, ble hun rett og slett overtalt fysisk til å vasse sammen med meg! Med et tak i halsbåndet fikk jeg henne ut til meg. Vannet var ca 20 cm dypt og hun trodde hun skulle DØ!!!! Men, allerede andre gangen var hun så rolig at hun tok pinnen jeg hadde til henne!
Og se på henne nå:
Dette er mer enn tåsene i vann!!! Dette er vassing!! Flinke-flinke Snupseplupsa!!!!

Og pinnen tok hun hver gang, selv om vannet nådde henne til magen og vel så det!!

Vi venter litt med de første svømmetakene, men jeg tror ikke veien dit er så lang. Ayla er ei tøff lita jente!
Resten av turen gikk med på å beundre vannliljene som blomstrer nå:




Og noen andre motiver:



Vel hjemme igjen traff vi Rasmus, vår 16 år gamle katt. Han mente bestemt det var tid for mat igjen! Han kunne faktisk ikke huske sist han spiste!! Uhørt! (Det var bare et par timer tidligere....)
"Hva med litt mat?"

"Hvis han skal ha mat, så vil jeg også!!"

Fine pysen vår!

Til slutt et par bilder av blomstene i bedet. De er så fine nå!
Lilje og en i storkenebbfamilien foran.

Akeleien.

1 kommentar:

  1. HEI OG HÅ!
    Ser ut som dere nyter ferien! Som vanlig skjer det masse hos Majabissene, og jeg er helt enig: ferie er også å ha tid UTEN å være tilgjengelig. Men vi følger med på bloggen når vi kan:-) Blir gøy å høre mer om turen til Frankrike når dere har vært der!
    JULIKLEMMER med solskinn og badetemperaturer, fra Bygdehex m flokk

    SvarSlett