mandag 4. juli 2011

2. 13. 15.......

Og om du lurer på overskriften, så er det altså NÅ to dager, 13 timer og 15 minutter til World Dog Show åpner sine dører!!!! Jeg kjenner det litt i magen nå, ja...
Vi forbereder oss på langtur. Jarle har holdt på med bilen mens jeg fremdeles er på den mentale delen.... I løpet av dagen i dag BØR jeg begynne på det praktiske! Reiseruta er også klar. (Igjen Jarles fortjeneste) (Jeg så for meg at vi kanskje måtte sove under ei bro en sted...) De har så rare regler i Frankrike, når det gjelder hund og hotell!! Mange ga oss denne beskjeden: Hunder velkomne, men de måtte ikke veie mer enn 6 kg...... Der var ikke vi velkomne, med andre ord... Mange andre ønsket bare en hund velkommen, ikke fire... Men Jarle fikset det! Han fant et lite hotell i flotte omgivelser litt utenfor Paris!! Og der var alle Bissene velkomne!!!
Når utstillingen er over vet vi hvor vi skal men det er også alt. Jarle har alt dette under kontroll og jeg regner med at både Calvados og krigen er med i disse planene. Jeg henger bare med på lasset og vi skal finne steder å bo underveis. Litt sånn tater-tilværelse!!! Spennende!!! Han har forresten ikke innlemmet meg i disse planene, antageligvis for ikke å skremme meg med "en hel haug kjedelige sightseeinger", men jeg er ikke bekymret en plass!! Jeg skal ta bilder og glede meg over Jarles fryd over steder med historiske sus i vinden. (Jeg er mer bekymret over alle Edit Piaff-sangene han har spilt i det siste..... Holder han på med CD til bilturen?????)
Jeg har også lagt litt planer for turen!! Sånn helt på slutten, når vi nærmer oss kjente trakter igjen. Vi skal besøke en familie i Holland som vurderer å kjøpe valp av oss, men like før det besøket skjer det noe spennende!!! Jeg kontaktet den største kennelen i Nederland og spurte om vi kunne komme innom og vise frem Jonas. Jeg fikk svar samme dag og hun ville GJERNE møte ham!!! Det kan bety at det en gang i fremtiden vil stabbe små Jonas'er rundt i Nederland!!! Det er to tisper der nede som er aktuelle for Jonas, den ene kanskje allerede i år!!! Jeg svever selvfølgelig allerede nå rundt på en rosa sky og gleder meg SÅ til å få vist ham frem!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar