torsdag 5. august 2010

Hverdagen nærmer seg.......

Nå er det ikke lenge til ferien er over for i år..... Jeg har ikke hatt så lang ferie på aldri den tid, likevel syns jeg den har gått for fort... O SUKK!!!
I dag fant vi ut at stashagen måtte få sin første stuss!! Det var et stort øyeblikk og vi så på de lange, nydelige gresstråene med et nesten moderlig (og faderlig) blikk! Gressklipperen måtte dernest tas ordentlig i ettersyn og den var slett ikke i en slik stand at den kunne brukes på fløyelsplenen!!!! Tre av hjulene ville ikke gå rundt og bladet var horribelt sløvt!! Fløyelsplenen ville få ubotelige skader av en slik forfallen klipper!!! Jeg prøvde å få av hjulene, men de satt bom fast... Jarle prøvde litt, men for ikke å ødelegge den fullstendig, ringte jeg likegodt til Arthurs Jernvare for å høre hvordan de skulle demonteres. "Det er bare å skru dem av som en skrue." sa han på butikken. Javel ja.... Jeg fikk ikke rikket dem..... Jarle måtte ta i og han klarte det!!! Bamsemannen min med muskler!!! Hvert hjul ble tatt av, filt, pusset og smørt med vazeline. Deretter var det bladets tur og det fikk en omgang med pussemaskinen. Det ble så skarpt og fint!! Endelig kunne fløyelsplenen få sin aller første stuss:
Se så fint det ble!!!!!!!

Det ble faktisk en halv oppsamler!!!!!
Gresset ser litt nedtråkka og misforstått ut, men jeg er sikker på at når det bare kommer over denne traumatiske opplevelsen, vil det bli en fløyelsmyk matte som får frem tårer i øynene på den mest hardbaldne mann! Jepp, garantert!
Mens vi gikk der og fiksa gressklipperen fant vi ut at om vi vant nok i lotto, så kunne vi gå slik og pusle hver dag.. Jobbe sammen med noe. Jarle kunne bruke muskler og file på alleslags rustne ting jeg skulle bruke. Så kunne vi smøre dem opp og beundre det fine resultatet og så kunne jeg finne en ny ting... Det hadde vært noe, det...
Det at ferien nå snart er over, bringer bare med seg en fin ting: Anita holder seg på land og vi kan gå tur igjen! Denne gang gikk turen til Ally's venner hvor vi hadde en koselig rast mens hundene gjenoppfrisket gammelt vennskap.

Hundene deler sommerens opplevelser

Troja bader

"Ah! Deilig!"

Troja har lært å grave pinscher-huller av Bissene!

Bissene inspiserer

"Hun er så flink!!!"

Ayla leter etter godbiter

"Jeg fant en!"
Hundene hadde det kjempegreit og jeg syns det var deilig å møte Anita igjen! Neste gang skal vi på blåbærtur. Hvorfor? Alle vet jo at jeg hater å plukke bær... Men, sammen med en god venn blir selv bærplukking gøy! Hvis vi finner noen bær, da....
Fant noen bilder av de gangene jeg prøvde å sove middag på Dal. Slik gikk det:

Ayla mener man sover best når man blir tygd på nesa samtidig...

Jenny mener man sover best med minst mulig tilgang på luft...

En av oss ser i allefall ut til å ha det godt.... ;-)
Jarle er ute med Bissene akkurat nå og jeg må ut og bli ferdig med plenen i den andre hagen... Det blir jo bare en lek nå som hjulene triller og bladet er så skarpt!! Takk Jarle! :-D Men, hva skuer mine øyne??? Det regner!!! Må nok vente litt til, gitt... Hihi!
Rett før vi reiste på Dal, gikk Jarles laptop i stykker... Den gikk i golvet med et knas og var "beyond repair". Hva skjedde da vi kom hjem? Jarle kjøpte ny laptop! Til meg!!!! Jeg sitter nå og skriver på en splitter ny, super maskin, mens Jarle har overtatt min forrige!! Er han best, eller?!

1 kommentar:

  1. Jeg blir skikkelig glad og optimistisk av å lese på bisse-bloggen! Flotte bilder som vanlig:-) Har sett på albummet fra "tall ships race" Det i seg selv var en opplevelse, så jeg skjønner godt at det var stort for dere å se det live! Nyt ferieuka videre, både du, Jarle og alle Bissene!

    SvarSlett