mandag 3. mars 2014

På desperat jakt etter våren!!!

Endelig er det vinterferie!!! For dette har vi venta på så lenge, ja så lenge, ja så leeenge!!! Helt siden jul, faktisk... Og aldri har vel vinterferien vært så sein??!! ALLE har hatt vinterferie før oss! Østlandet, Vestlandet, til og med Danmark!! Hva er vitsen med slikt??? Vi har jo blitt helt overarbeidet.... Og disse første dagene har stort sett gått med til å sovne i stolen på helt ubekvemme tider..... Hmm...
Fra lørdag til søndag hadde vi besøk av Trine og Wilhelm og det var sykt koselig!!! Først en tur til fyret, med innlagt sjokolade-pause. Vanvittig godt!!!!! Så var det hjem og Jarle disket opp med biff og greier! Jummy!
Etter en veldig slakk dag i går, bega jeg meg på vår-jakt i dag. Vi er liksom midt imellom akkurat nå... Det kan komme snø, så trærne og blomstene holder klokelig igjen, men samtidig så varer dagen lenger og lenger, så jeg er sikker på at naturen er like utålmodig som jeg er!

O LYKKE!!!!!!!!!!! Solcelle-lysene har begynt å lyse igjen!!!!!!!!!
 
Denne edderkoppen blir like glad hver gang vi kommer: "Jippi!! Det er vår og varmt!!" Ut og spinne nett og vente på alle fluene den har drømt om hele vinteren........ Jeg tror den snart begynner å hate oss.......
 
 Mammas rabarbra sjekker lyset!!!!
 
 Optimistiske påskeliljer trosser snøen på skyggesiden
 
 Skjønne overivrige krokus!
 
 Vidunderlige snøklokker
 
 Hasseltreet vet at våren er på vei!
 
Man kan si mye om Vivendelen, men den er skjønn nå så tidlig på året!!
 
Bissene syns også det er deilig med bar mark og bruker møe tid på både fisekuler og mus...
 
 "Hva har dere funnet???"
 
 Intens graving.... Her var det mus, ja....
 
 Jenny tok ei, Jonas ei annen. Resten kom seg unna
 
Er jo litt trist, da.....
 

 Denne satt i bekken da vi kom forbi.
 
Her så vi spor i snøen!!!
 
 Rotvelt på Kjørklevvollen..
 
 Utsikt fra Daleheia
 
Uvær over Ballastskjærene..
 
 
Vi koser oss veldig her ute, men jeg må innrømme at jeg lengter fært etter litt høyere temperaturer.... Og hva er det med alt dette regnet??????? Har vi ikke fått nok snart??? For mange år???? Ærlig talt! Bakken er så mettet at vi nå har bekker, elver og innsjøer over alt...... Sukk... Bare litt værsyk... 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar