søndag 9. mars 2014

En smak av vår!!!!

Det måtte en vinterferie til for at finværet endelig skulle komme.... Dette er siste dagen av ferien og etter å ha holdt ut med regn i bøtter og spann, kunne helgen nytes til fulle!!!! Vi har begynt med årets ved og har denne gang valgt å ryddet jordet ved sommerfloren. Det har alltid vært jorde der, men da det var snø og vi skulle ake, innså vi at trærne var i ferd med å ta over også her.... Men nå skal det bli på stell igjen!! :-)

 Møe kvist og tilsvarende møe rydding.....
 
 Begynner å ta form... Til nå 8 hauger med kvist.....
 
Kubbene venter på å kløyves. :-)
 
 Ferdig ryddet!!!
 
 Enda flere kubber som venter
 
 Åsså måtte vi rote til litt igjen! :-D
 
Våren er i komminga!!!! Bjørka er full av vann!
 
Bjørketrærne må derfor ligge litt før de kappes, så vi har noe som venter neste gang vi skal ut. :-)
 
I dag morges lå disen tett i kilen og jeg måtte bare ned og ta bilde!!
 
 Dalskilen
 


Skjønneste Svarteskjær!
 
Det er så stemningsfullt!! Helt stille, med disen liggende som ei litt kjølig dyne over vannet.
 
Åsså måtte jeg jo ta bilder av Bissene!!! For ei gangs skyld tørre og i sollys!!!! Har ikke hatt for møe av det i år!!
 
 Duttebassen
 
 Svima
 
 Ayla i kjent positur...
 
 Jenny fant en helt sinnsykt stor pinne.....
 
 Tygge-tygge-flise-flise "Ikke noe match for meg!"
 
 Skjønne Tita!
 
 Overtok resten av pinnen til Jenny
 
 Rister den litt...
 
 og tygger på den.
 
Jenny med overblikket
 
og Jonas
 
Ayla pønsker på noe fanterier....
 
Og heldigvis fant vi flere bevis på våren:
 
 Minikrokus
 
 Gåsunger, eller pyselabber som de også kalles
 
 Snøklokker
 
Krokus

 
Vi går inn i den fineste tiden nå!!! Meisene synger allerede ganske intenst rundt oss, men nå kan vi også begynne å vente på sommergjestene! Jeg hørte stæren her om dagen og når det ikke regner for kraftig, har svarttrosten begynt å synge tidlig om morraen!! Om ikke lenge kan vi treffe Linerla og Låvesvalen. Da er det vår, altså!!! Mitt kjæreste vårtegn, Tårnseileren, er en av de siste som kommer og jeg gleder meg sånn!!! 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar