søndag 23. mars 2014

Mer vår!!!!

Etter nok en deilig helg på Dal kan jeg bekrefte at NÅ ER VÅREN HER!!!!! Og hvorfor det? Jo: Bokfinken synger!!!!!! :-D :-D Og ikke bare en, neida, mange sang i vilden sky og prøvde å overgå naboen! Helt klart at damene har kommet tilbake!


 Her er beviset!!! Høyt oppe i et eiketre meg en million greiner.......
 
 Litt bedre bilde. Man ser jo tydelig at det er en Bokfink! Jaffal kunne jeg høre det! :-D
 
Og dette var ikke det eneste jeg fikk oppleve:
 Blåmeisene sjekker den ene kassa i hagen
 
 "Kan jeg like denne utsikten..?"
 
 Gjessene flyr nordover!!!!!
 

En flott opplevelse!!!!
 
Så er det alt som begynner å gro på denne tiden!!!
 Masse på vei opp i naboens gryte!
 
 Og nydelige krokus i bedet deres.
 
 Minikrokus i hagen
 
 Stikkelsbærbusken spretter!!!
 
 Litt vanskelig å se, men jeg tror det blir nøtteår i år! (Eller som jeg ville sagt det: Nødd-år!)
 
 Tulipaner i lange baner i hagen!
 
 Og Påskeliljer!!
 
 Mammas rabarbra vokser med freidig mot!
 
 Peonen jeg fikk av Inger i fjor, kommer i år også!!!
 
 Mynten jeg stjal av Trine, kommer!!
 

 Naaaaw!!! Disse kronestykke-store skjønnhetene er Lupiner jeg sådde i forfjor! De trives i tørre veikanter, noe som er bortimot det motsatte av hva man kan kalle hagen vår... Et under at de gror!
 
Det fineste på denne tiden finner jeg i skogen:
 Hvitveis!!!
 
 Fine, hvite lille vårtegn!!!!
 
Endelig, etter jeg kan ikke huske hvor mange år, fant jeg Blåveis på Dal igjen!! Jarle fant dem og jeg suste av sted på Doris for å forevige dem:




 Se så fint med lyset gjennom halve blomsten!
 
 Blå lykke, rett og slett!!
 
 "Hva gjør du??!!" Fru Kjøttmeis er litt skeptisk...
 

Dette er gåsungerakler på ei osp....... Er det normalt??? Må sjekke i boka! Ellers er dette en hybrid mellom Selje og Osp, altså en Sosp eller kanskje Sesp! ;-)
 
Litt andre ting:
 Veldig soppgrodd stubbe...
 

 Så fint mønster!
 
På lørdagen fortsatte vi med ved og rydding av kvist. Jarle tente på noen paller så vi fikk en god begynnelse på bålet:


Vi fikk brent opp fire store hauger med kvist før regnet kom!
 
Tøyet vaier i vinden ute i hagen, fuglene synger og det kommer bare til å bli bedre!! Jeg har sjekket Paddebukta, men det er litt for tidlig for den sangen enda. :-)
 

 Gåsunger mot en blåblå himmel!!
 
Ha ei fin uke!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar