mandag 2. september 2013

Siste sommerkvelden......

September er her og sommeren er offisielt over......... Jeg hører til dem som gjerne kunne hatt sommer hele året, men må nå stålsette meg for regn, vind og frysende temperaturer. (Kryper gradestokken under 20 grader, fryser jeg!) Men, noe positivt er det også: Jeg har smakt på årets første Tråneplomme og det er det beste som finnes!!! Plukket rett fra treet og så søt, så søt! Jummy!

Da vi var på Dal forrige helg, med liften, slo det lekne genet ut i full blomst! Vi bare måtte finne på noe tøys med naboene. De var der nemlig ikke, så vi fant på noe genialt!!!

Vi pyntet toppen av flaggstanga deres med en sokk fylt med avispapir!!!
 
 Vi fniste masse over denne brilliante ideen og gledet oss fært til de skulle komme ut denne helgen. Fredagen kom og vi visste de var der ute før oss, men vi hørte ikke ett ord..... Hadde den falt ned??? Eller planla de en grusom hevn??
Thomas og Heidi flyttet denne helgen inn i egen leilighet, så vi hjalp med flyttingen. De hadde MASSE og vi kjørte flere turer sammen med foreldrene, søsteren og svogeren til Heidi. Til slutt måtte vi ta kvelden og kjørte rett til Dal. Det var blitt kjempeseint, så etter litt mat bar det rett til Drømmeland. Neste morgen kom en særdeles blid Håkon ut og skrøt av den ferdigmalte låven. Jeg begynte selvfølgelig å bable om trekankassa og måtte hale ham med rundt for å se hvor fint den hang. Jeg kikket opp og hva så jeg?
 
Sokken hang på halen til værkatten!!!!
 
Håkon hadde, med god hjelp av Trine, nærmest risikert livet for å gi oss et passende svar på spøken vår!!!! Perfekt!!!! De beste naboene EVER!!! :-D Hodebryet mitt nå, er hvordan jeg skal få den ned igjen...... Hihi! Helt supert, altså!!
 
Vårt store prosjekt i hagen begynner å ta form og vi jobbet hele helgen med den. Heldigvis hadde vi veldig god hjelp av naboguttene:
 
 Vi fikk hjelp til å kjøre ned en haug med materialer!
 

 Aleksander er en flink sjåfør
 
 Med pappa trygt plassert bak, fikk Marius kjøre firhjulingen hjem igjen!
 
Flink gutt, det!



På lørdagen hadde vi kranselag da alle bordene var skrudd på og på søndagen ble terrassen i hagen endelig helt ferdig!!!


45 m2 med nydelig superfin terrasse!!!!
 
På lørdagskvelden grillet vi i hagen og hadde sommerens siste kveld i partyteltet..... Litt vemodig å tenke på nå, men jøss så koselig det var da!
Da vi klargjorde grillen måtte jeg bare ha en liten sotkrig med Aleksander og Marius.... Jeg kan jo ikke gjøre sånt med Jarle, så når lekegenet tar overhånd er det godt å ha noen minst like lekne nabogutter.... Marius rettet en formanende finger på meg og sa: "Voksne damer gjør ikke sånt!" men det hjalp dessverre ikke... Enten er jeg ikke helt voksen enda, eller så kan jeg ikke kalles en dame... Jeg tror ikke jeg vant denne krigen, for jeg hadde definitivt mest sot i fjeset til slutt.....
 
Måtte rett og slett vaske meg, gitt. :-D
 
 Grillkongen Håkon
 
 Marius syns at bålet i bålpanna var litt lite....
 
 Stor kosefaktor!!!!
 

 Guttene griller marshmellows
 
 Aleksander fikk til en perfekt en!!
 
Alle koser seg. (Selv om Jarle så veldig streng ut her...)
 
Kvelden var så fin, kan du tro!!! Vindstille og ikke ei sky på himmelen. Derimot kommenterte både Jarle og Håkon den flotte stjernehimmelen, mens Trine og jeg satt under hver vårt pledd inne i teltet og koste oss med viiin....
Men, kvelden måtte ta slutt en gang og vi nøt den siste sommerkvelden med bålpanna og stillheten på Dal...



Stemning!
 
I går fylte Charlievalpene 4 måneder!!! Tenk, de begynner å miste tenner! Så skjønne de er!!! Jeg har fått noen nye bilder av noen av dem. (En klar oppfordring til dere andre! :-D )
 


Tango. Vår lille teddybjørn begynner å bli stor! Han har Lexies farge og uttrykket til Ayla! En hel del av Aylas oppfinnsomhet har han også, men Wenche er så flink med ham, så det skal nok gå bra!
 
 Tuula og Jesper
 
 Tuula og Jenny
 
 Taustigen er favorittleken!
 

Leker med Jenny
Tuula var kullets prinsesse og er fremdeles like søt! Tuula her det herlig sammen med familien sin og de er kjempeflinke med å inkludere henne i alle gjøremål. Hun går på valpekurs og er veldig flink! Tuula ligner veldig på sin tante Jenny, med de samme bedårende øynene!
 
Tema med favorittleken sin. Det er en frisbee, ikke en badering, men Tema sjekker alle muligheter. Også her er tilbakemeldingene udelt positive og vi er så glade!!! Tema ligner veldig på Lexie da hun var på samme alder!
 
Send gjerne bilder av Gilmour, Tessi og Tinde. :-)
 
Og hvordan er det så med mammaen til disse skjønne?? Jo, vi har nå tre korthårede ØP'ere:
 
 Ayla her mistet all pelsen og er herved i korthåret variant!
 
Ikke mye skjørter eller hale å skryte av her..... Slik ser hun vanligvis ut:
Men snart kommer pelsen tilbake, så om ikke lenge er hun som vanlig igjen! :-)
 
 
Avslutter her med litt sommerstemning fra stashagen:
 Humle og sitronsommerfugl på Akssøyleblomsten min
 




 
Ha ei superfin uke! :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar