mandag 26. april 2010

Avsindig valpesyk!!!

Åhr.................. Ventetiden er jo så lang!!! Og hva skjer? Lexies søster i Danmark får 9 deilige valper!!! Bare for å få meg til å føle meg enda mer valpesyk enn jeg allerede er................... Se bare så skjønne de er:
5 gutter og 4 jenter

Hele den skjønne gjengen
Bare så du vet det, Frida, så er jeg SÅ misunnelig på familien din som kan høre på valpesmatting, små valpepip, nusse på små valpemager og se på dere hele dagen!!! Å SUKK!!!!!
Her går tiden bare seint.... Lexie har virkelig adoptert valpekassen og ligger der hver dag!

"Zzzzzzzzzzzz"

"Hva er det?? Jeg forbereder meg!"
Hun er jo så skjønn der hun ligger, så jeg må stadig inn til henne og kose med maisen... Dermed har hun gjemt valpene et sted mellom ryggraden og lungene!! Det eneste jeg kjenner, er hennes egen rumling i magen... DOBBELT SUKK!!!! Vedder på at hun gjør det med vilje.... Om hun tillater at jeg kjenner små valpespark der en gang, så vet hun fra sist hvor masete jeg blir... Ikke rart hun gjemmer dem egentlig... :-)
I dag var vi på granskog-tur.... Den var ikke planlagt! Granskogen, altså.. Jeg skulle bare gå en litt annen vei, følge dalen inn til Lindalstjønn og se om det var mulig å gå rundt vannet. Dalen jeg fulgte endte slett ikke ved Linddalstjønn og vi endte istedet opp i en gørr tett granskog! Han som eier denne skogen vil at granene skal bli store og har hogd ned alle andre trær. De lå i et eneste virrvarr på skogbunnen og gjorde det særdeles vanskelig for meg... Oppe måtte jeg passe på at ikke øynene ble stukket ut, nede måtte jeg passe på at jeg ikke brakk begge beina..... Og inn hit hadde jeg med meg Lexie, i omstendigheter!!! Klarte hun seg?? Joda, nesten uforskammet bra! Hun løp rundt, hoppet opp på steiner, eltet under trær og kikket etter både ekorn og mus... Skulle ikke tro hun var det granne tung....
Da vi endelig kom oss ut av den tette-tette skogen, gikk vi hjem og Bissene fikk middag. Etter den har altså Lexie tilbragt kvelden sovende i valpekassa. Så skjønn!!! Åååååå-jeg er så valpesyk!!!!!

4 kommentarer:

  1. Åååå, har du sett på makan ja :). Finnes det noe skjønnere?
    Ikke bare du som er valpesyk....Jeg måtte låne meg en hund i helgen, en dvergpinsher. Ikke helt det samme, men det var kos med en spretten liten sak som ble med meg overalt :).

    /Bente

    SvarSlett
  2. Å næmmæn hellandussen så fine små nurk!
    Tenker det er heftig melkespreng nå ja!

    Kos dere så lenge, gleder oss til å hilse på Lexi sine bebisser når de omsider bestemmer seg for å komme og ta verden med storm :-)


    Klem, Lene og myndane :-)

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at ventetida blir drøy! Men det kan ikke være lenge før det er en stolt mamma Lexie med valper som pryder bloggen:-) (Og minst like stolt Mammasin!!!!) Vi tenker på dere i ett sett!

    SvarSlett
  4. Kiiiiiler i magen når jeg ser småvalpene til søsteren og at Lexie koser seg i valpekassen, tjihi!!! :o) Ikke lenge igjen nå!

    SvarSlett