søndag 18. mai 2014

Hipp hurra!!!

Nei nå vet jeg ikke hva jeg skal si, engang.... Tenk å være SÅ treg!!! Men, tiden flyr og jeg klarer tydeligvis ikke å følge med.....
Nå er det så lenge siden sist, at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.....

Det mangler bare ei uke, så kan jeg feire tre måneder som røykfri!!! Tenk det! Hvem skulle trodd? I alle fall ikke jeg! Jeg har viljestyrke som en meitemark, mener jeg selv, men begynner å tvile litt nå, faktisk.. Det går greit, men jeg må innrømme at jeg har ikke helt glemt hvordan det var..... Altså jeg tenker fremdeles litt på at jeg har sluttet... Jeg har ikke røykt! Og det har jeg ikke tenkt å gjøre heller. Jeg har aldri vært 100% røykfri så lenge som dette før, så da skal jeg jammenmeg klare å forbli det! Men jeg har ikke kommet dithen at jeg ikke tenker på røyk lengre... Inger sier at det skjer noe når man passerer tre måneder. Det gleder jeg meg til!!!! Alltid gøy når noe skjer! :-D
I disse dager feirer jeg også to måneders jubileum med sykkel. Har sykla til jobb så godt som hver arbeidsdag de siste to månedene og er kjempestolt!!! Ei mil hver vei og ikke akkurat flat mark. Har fått noen SYKT tykke legger! (Håper for guds skyld det er muskler!!!) Men, det er ikke bare lykke..... På fredag svelget jeg noe!!!!! I løpet av brøkdelen av et sekund, så jeg noe forsvinne inn i munnen og videre ned i halsen!!!!!! Jeg kunne kjenne det i halsen og begynte selvfølgelig å harke noe helt forferdelig. Det flyttet seg litt, men ikke nok til å kunne spyttes....... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Hva gjør man????? Til slutt måtte jeg bare svelge......... Jeg HÅPER VIRKELIG at det var ei marihøne!!!! Jeg vil IKKE tenke på at det kan ha vært ei bille....... Eller enda verre: Ei flue!!!!!!! PLIIIIS la det være ei marihøne!!!!

Dere vet "Hopp i havet"-aksjonen på Facebook? Jeg ble utfordret!!! Og selvfølgelig bada jeg!!! Sånt liker jeg og kaldt vann er ingen hindring! :-) Jeg bader vanligvis ikke i Norge, for alt vann er for kaldt, men si til meg "Du tør ikke..." eller "Du kan ikke...." så blir jeg så barnslig atte......

Jeg visste ikke da at dette opprinnelig var en kreftforeningsveldedighet, så de jeg utfordret som ikke badet, gir heller en gave til dem enn Galiano til meg. Bare så det er sagt! :-)
Jeg trodde forresten at det skulle hjelpe å ha ullgenseren på.... IKKE! Det var drittkaldt og ullgenseren hjalp INGENTING!!!!! Om slikt skal skje en gang til, så blir det uten ull! "Ull varmer til og med når det er vått"...... Lissom! Åsså blir det på ei strand som ikke er så langgrunn! Måtte jo løpe og løpe......

I mai har vi utrolig mange bursdager!!! Lexie, Jenny, Jonas, Rasmus og Hamlet fyller alle år. For enkelhets skyld pleier vi å samle alle til en feiring, ellers hadde de jo blitt kjempetykke! De siste dagene har Ayla hatt vondt i magen, så til nå har vi bare fått feiret Rasmus. Han ble 19 år den 16. mai og man må jo feire siste året som tenåring!

 Alt dette skulle han få!!
 
 Det ble en kjempestor tallerken!
 
 "Mmm! NAM!!"
 
 "Hva har du spist for noe godt???"
 
 "Vil ha bursdag hver dag!"
 
 Stappmett pys måtte ha pause på vei ut til solplassen i hagen.
 
Endelig fremme på solflekken hvor han sov leeeenge! :-)
 
I løpet av uka skal Bissene feires med godtetallerken bestående av dette:
 
Blir snadder, altså!!!
 
Hamlet har også måttet vente litt med sin feiring, men vi vet jo ikke akkurat når hans dag er... Vi kan derfor feire den når vi vil, egentlig. Han skal få pasta, mais og banan siden det er favorittene hans. Jeg har glemt å kjøpe banan...... Hamlet blir minst 17 år gammel. De på butikken sa han var ca tre år da vi fikk ham for 14 år siden, omtrent på denne tiden.
 
Fine Hamlet! :-)
 
Ellers er det masse action på Dal for tiden!! Altså ikke sånn spennende action for alle og enhver, men sånn action som jeg liker.... I fuglekassene! :-) Har jo allerede skrevet om spettmeisene som har flyttet inn i stærkassa. De er der fremdeles!!! :-) :-) :-) :-)


På vei med noe godt til partneren som ruger! Naaaaw!!!!
 
Men så til action'en! (Fint ord....) Det skjer ting i trekantkassa!!!!!!!!! Og det er ikke tårnseilerne som har kommet!!!! Nei, det ser ut som om et par med linerler holder på å flytte inn!!!!
 
 Redemateriale i nebbet
 
 Inn med det nye interiøret
 
 "Kommer ikke far med resten av barnesenga, da???"
 
Ikke et svalestup, men et linerlestup! Ha-haaa...
 
Nå vet jeg jo ikke hva dette vil ha å si når tårnseilerne kommer..... Herr Linerle vet nemlig ikke helt hvilket rom fruen har valgt og bringer redemateriale til alle, likegodt..... Når tårnseilerne kommer regner jeg med at han vet hvor de bor, men om seilerne liker det han har dandert i de ledige rommene, vet jeg jo ikke... Kanskje må jeg bygge noen alternative seiler-boliger fortere enn svint!! Nå er det nemlig ikke lenge til favorittfuglene mine kommer! :-) De er de siste av trekkfuglene som kommer, så først da er det virkelig sommer! Gudd som jeg gleder meg til den!!!!! :-D
 
I år ble vi hjemme på 17. mai. Og for en gangs skyld var vi friske, valpefrie og kunne gjøre som vi ville! Og siden det er 200 års jubileum skulle det være et enda større fyrverkeri på kvelden! Dette måtte vi få med oss! Jeg hentet bunaden og pusset sølv til den store gullmedalje, strøk skjorta og fikk stasen ferdig, faktisk!
 

Et skikkelig budeie-emne, spør du meg.......
 
Vi fant ut at vi ville delta i Borgertoget og kjørte til byen i god tid. Jeg fikk meg dagens første og eneste is!!! Kuleis. To kuler: Sitronis (favoritten min!!!) og Cookie Dough (Syndig god!!)
Vi ventet ved domkirka og hørte på livet rundt oss. 17. mai-blåser, prat og en del smell..... Jenny og Jonas syns det var helt PYTON!!!! Alt var skummelt og de var ikke i humør i det hele tatt... Det endte med at vi gikk tilbake til bilen og lot dem være der. Vi gikk med Lexie og Ayla i toget og det gikk kjempefint! Fikk selvfølgelig ikke tatt bilder......
Etter borgertoget bar det hjem til litt hvile (gamle mennesker, vet du....) og litt mat. Kjempegod mat, faktisk! Og så bar det til byen igjen og tapto'en! Å så gøy det er!!!! Hadde Jarles kne vært i orden, så hadde vi løpt som gale, men det får vente til neste år. Gøy er det uansett! Og fyrverkeriet på slutten var bare superfint!!! Kanskje får jeg inn film av det senere. Den ligger på mobilen foreløpig...
 
Dett var dett for denne gang! Ha ei fin uke! :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar