mandag 3. februar 2014

Så ble det mildt, gitt.....

Ny fantastisk fin helg på Dal! Da vi kom ut på fredagen, ble vi møtt av MØE snø!!!

 Bak der en sted, ligger trappa....
 
 Hmm... Litt å gå i gang på...
 
og der er det meningen bilen skal stå...
Men så kom naboen og vet du hva han hadde på hengeren? En snøfres!!!!! Og dermed fikk vi beskjed om å ta de vanskelig tilgjengelige stedene, mens han tok flatmarken!!!
 


 Jeg fikk frem trappa
 
Plutselig hadde vi parkeringsplass og Jarle fikk måket vei til doen!
 
Vi fikk ikke måket hele parkeringsplassen på fredagen og du kan tro vi ble forskrekket da vi våknet på lørdagen!! Brøytebilen hadde vært der på natta og sett hva vi prøvde å få til.. Han hadde skuffet hele brøytekanten vekk for å hjelpe oss videre!!! Så snill!!!
Lørdagen bød på mer mildvær og en god stund regnet det også.... Vi var ute og akte en stund, men fant ikke den rette gnisten etter hvert som vi ble våtere og våtere... Det ente med at vi gikk inn og sløvet foran tv'en. Det er ikke så galt, det heller. :-)
Jeg sliter fremdeles med en eller annen bug i kroppen, så jeg hadde ikke særlig mye energi. Noen som hadde masse energi, var guttene:
 
 Alexander
 



 Marius
 


 
Her har vi kakao-pause:
 
Alexander og Jonas er kjempegode venner!
 
Bissene er også fulle av energi og på søndagen tok Jarle ut firhjulingen.. Da er det full fart!
 
 "Gi opp, Ayla, jeg er raskere enn deg!"
 
 "HA! Bite me! Bare noe du tror!"
 
"Kvinnfolk..."
 
På søndagen reiste vi ut til Tånes for å lete etter en geocaching. (Tror det heter det...) Jeg kan nesten ingenting om det, men Håkon hadde funnet ut litt og visste at det lå en gjemt ved Tånes.
 
 De leter, jeg går bak og hoster....
 
 De fant den!!! Vi skrev navnene våre på lappen inni, slik at de etter oss kan se at vi hadde vært der!
 
 Like ved funnstedet fant vi denne gamle hytta. Tror det er peilestasjonen fra krigen!
 

God utsikt var det i allefall! Tånesholmen
 
På vei ned igjen skulle Marius og jeg lage snøengler. Det første forsøket ble ødelagt av overivrige Bisser.... Tenk så gøy at vi lå rett ut i snøen!!! Da måtte det hoppes på og susses og snøenglene ble helt tråkket i stykker..... Neste forsøk passet vi på at Bissene var langt foran!
 
 Her skimtes min engel
 
 Her er Marius sin. Han klarte å tråkke på vingene da han reiste seg.....
 
Tilbake på stranda fikk jeg øye på to ekaller!!! Altså gutte-ærfugl. Det har jeg bare sett på bilder og film, så dermed måtte jeg rett ned og ta bilder!! Veldig gøy, syns jeg!
 

 Flott fugl!
 
 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar